طرح شهید سلیمانی راهکاری موثر برای کنترل بیماری کرونا در حمیدیه

فرماندار حمیدیه گفت: با اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌توان به سهولت بیماری کرونا را کنترل و از انتقال آن جلوگیری کرد.

شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در این شهرستان گفت: طرح محله و خانواده محور سردار شهید سلیمانی راهکاری مفید و مثمر ثمر برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن محسوب می‌شود.

او با تاکید بر تعامل و همکاری لازم و همه جانبه برای مقابله با بیماری کرونا مبنی بر شناسایی و اجرای به موقع طرح شهید سلیمانی از طرف کمیته ها، تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی برای مبتلایان به بیماری تا حصول بهبودی کامل افزود: همچنین باید از ورود افراد مبتلا به بیماری به ادارات جلوگیری شود.

هاشمی با تاکید بر اجرای طرح کنترل مراجعان مبتلا به بیماری کرونا به ادارات و ارگان‌های شهرستان بیان داشت: باید با نصب برنامه ماسک، استعلام آخرین وضعیت سلامتی مراجعه کنندگان از طریق کد ملی فرد در بدو ورود به ادارات با استفاده از ظرفیت نیروی انتظامات اداره تابعه صورت گیرد.

فرماندار حمیدیه اظهار کرد: به منظور مقابله با بیماری با توجه به اینکه ادارات و ارگان‌های شهرستان از جمله اماکن در معرض بیماری هستند، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از قبیل؛ استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خودارزیابی مستمر ادارات تابعه بسیار حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در شهرستان حمیدیه اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های ابلاغی کنترل بیماری کووید ۱۹ پیرامون جلوگیری از ایجاد تجمع در مراسم‌های عزا، عروسی، دورهمی‌های خانوادگی و غیره، تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی کافی به شهروندان، نظارت و ارشاد لازم باید از سوی نیروی انتظامی صورت گیرد.

هاشمی از دیگر موارد مهم در کنترل بیماری کرونا ویروس را گندزدایی هوشمند معابر و اماکن پر تردد، لایروبی و آهک پاشی جوی‌های روباز شهری و روستایی عنوان کرد و ادامه داد: این امر باید از طرف شهرداری و دهیاری‌ها اجرایی شود و باتوجه به وضعیت فعلی شهرستان، رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین الگوی مدیریت حضوری و رعایت نوبت بندی دانش آموزان باید در دستورکار فعالیت مدارس باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.