حمیدی گفت: از طریق پروژه دادرس می‌خواهیم سطح آگاهی و ایمنی افراد را افزایش داده و سطح خطر پذیری را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در آیین افتتاح نهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش‌آموزان در روز‌های سخت) ضمن امضای تفاهم‌نامه طرح دادرس میان معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: در فرهنگ‌ سازی و ایجاد عادت مثبت برای زندگی هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری شود، نتیجه بهتری خواهد داشت. موضوع ایمنی در کشور ما که کشوری حادثه خیز است و از نظر جمعیتی جمعیت جوان داریم، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده که آموزش و پرورش توانسته همانند پلی میان جوانان و دولت عمل کند.

او افزود: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند نوجوانان و جوانان کشور را در راستای مهارت‌های زندگی نگه دارد، پیش‌قدم شده است.

حمیدی تصریح کرد: موضوع ایمنی باید به حالت عادت و فرهنگ در بین ما شکل بگیرد. از طریق پروژه دادرس می‌خواهیم سطح آگاهی و ایمنی افراد را افزایش داده و سطح خطر پذیری را کاهش دهیم. چند سال است که طرح دادرس در آموزش و پرورش با همکاری سازمان جوانان هلال احمر در حال انجام و بررسی است و همچنین به عنوان یک موضوع مهم ایفای نقش می کند.

او گفت: باید تلاش کرد در این زیست‌بوم کرونایی که با آن مواجه هستیم، حداکثر بهره را ببریم. این روز‌ها آموزش به کلاس‌ها محدود نیست و به نقاط صفر مرزی دسترسی پیدا کرده ایم. اگر نمی توانیم پروژه‌های میدانی را مثل قبل داشته باشیم حتما با برنامه های جدید این مشکل را حل خواهیم کرد.

آموزش درست دانش آموزان مهم است

در ادامه محمد گل فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: وقوع حوادث طبیعی است کنترل نشدنی خواهد بود. مسئولیت آموزش همگانی به هلال احمر داده شده و یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آموزشی، آموزش درست دانش آموزان است. امسال قرار است در هر شهر، یک مدرسه را به عنوان مدرسه امداد و نجات معرفی کنیم. تخیله اضطراری از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که باید ارائه شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار