چرا کارگران ساختمان مشمول دریافت بیمه بیکاری نشدند؟

محمدی گفت: کارگران ساختمانی بیمه شدگان خاص هستند که کارفرما نداشته و دولت بخشی از حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند.

محمد محمدی مدیر کل دفتر نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حمایت از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: گروهی از بیمه شدگان که مشمول قانون کار هستند و فعالیت آن‌ها در دوره شیوع کرونا دچار آسیب شد تحت حمایت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۱۴ رسته‌ی شغلی که شامل ۴۰۰ هزار کارگاه و یک میلیون نفر بودند، مشمول حمایت کرونایی شدند، ادامه داد: کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا بررسی شده و مورد حمایت قرار گرفتند که برای آن‌ها تسهیلات در نظر گرفته شد.

محمدی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به کارگرانی که از ماه‌های اسفند تا اردیبهشت بیکار شده بودند بیمه بیکاری پرداخت شد، بیان کرد: برخی از افراد مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، قالیبافان، مشاغل آزاد و... که مشمول دریافت بیمه بیکاری نبودند، برای اعطاء بسته‌های حمایت معیشتی معرفی شدند.

مدیرکل دفتر نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه این گروه‌های خاص در چارچوب مصوبات دولت مورد حمایت قرار گرفتند، افزود: برای آنها وام‌های یک تا ۱۲ میلیون تومانی در نظر گرفته شد و همچنین به این گروه از افراد بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی نیز اعطا می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا کارگران ساختمانی مشمول دریافت بیمه بیکاری نیستند؟ گفت: کارگران ساختمانی، بیمه شدگان خاص هستند که کارفرما نداشته و دولت بخشی از حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند.

محمدی افزود: پرداخت مقرری بیکاری در چهارچوب قانون کار به بیمه شدگانی تعلق میگیرد که رابطه مزد بگیری داشته باشند و کارفرما برای آن‌ها حق بیمه رد کند، در حالی که این رابطه برای کارگران ساختمانی و سایر گروه‌های مشاغل خاص و افرادی که خودشان بیمه پردازی می‌کنند (مشاغل آزاد) وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
چرا کارگران ساختمان مشمول دریافت بیمه بیکاری نشدند؟ برای اینکه از دید دولت و وزیر رفاه کارگران ساختمان آدم و شهروند بحساب نمیاید
آخرین اخبار