آنفلوانزا علت مرگ پرندگان در سواحل بابلسر نبود

مرگ پرندگان مهاجر در سواحل بابلسر به علت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نبود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: پس از بررسی‌های نتایج آزمایشگاهی مشخص شد، علت تلفات پرندگان مهاجر در سواحل بابلسر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نبود و دلایل دیگر در حال بررسی است.

او افزود: با گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در روز‌های اخیر درباره مرگ ۱۲ بال پرنده مهاجر از نوع بالکان در سواحل بابلسر، کارشناسان دامپزشکی برای نمونه برداری و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه دامپزشکی اقدام کردند.

بیشتر بخوانید:

دکتر رضوانی گفت: بر اساس آزمایشات سرولوژی و مولکولی و پس از بررسی نتایج آزمایشگاهی مشخص شد این پرندگان بر اثر ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تلف نشدند، اما دلایل دیگر این تلفات باید بررسی شود که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شود.

مدیر کل دامپزشکی مازندران از مردم خواست تا هر گونه تلفات غیر عادی پرندگان مهاجر آبزی در تالاب‌ها و آب بندان‌ها را به ادارات دامپزشکی و یا محیط زیست گزارش دهند و از رسانه‌های استان نیز درخواست کرد تا برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی اخبار مربوط به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را از دامپزشکی پیگیری کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار