روسیه: عادی‌سازی روابط نباید به حساب مردم فلسطین گذاشته شود

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد به رغم عادی‌سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی، مسئله فلسطین همچنان بدون راه حل باقی مانده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه آرتی عربی، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی نباید به حساب مردم فلسطین گذاشته شود.

میخائیل بوگدانف در واکنش به اعلام عادی سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی گفت مسکو از عادی سازی حمایت می‌کند، اما این امر نباید به حساب مردم فلسطین گذاشته شود.

این مقام روس افزود: ما با اسرائیل و کشور‌های عربی روابط خوبی داریم، اما برخی نباید این اقدام را علیه طرف دیگری تفسیر کنند، زیرا برخی بر این باورند که این اقدامات برای مقابله با ایران است. نباید تصمیم کشور‌ها برای برقراری روابط با اسرائیل به حساب مردم فلسطین گذاشته شود و نباید فراموش کنیم که مسئله فلسطین همچنان بدون راه حل باقی مانده است.

بوگدانف یادآور شد موضع مراکش همانند دیگر کشور‌های عربی در قبال فلسطین تشکیل دو دولت براساس مرز‌های ۱۹۶ و به پایتختی قدس شریف است.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا،  پنج شنبه شب با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که مغرب و رژیم صهیونیستی بر سر روابط دیپلماتیک کامل به توافق رسیده‌اند. در این پیام توییتری آمده است: امروز پیشرفت تاریخی بزرگ دیگری روی داد! ۲ دوست بزرگ ما اسرائیل و پادشاهی مغرب بر سر روابط کامل دیپلماتیک به توافق دست یافتند؛ پیشرفت بزرگ دیگری در صلح خاورمیانه.

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حاکمیت مراکش بر صحرای غربی را به رسمیت می‌شناسد. مراکش عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی در آینده‌ای بسیار نزدیک را تایید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار