احزاب الجزایری عادی سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

احزاب الجزایری با انتقاد از عادی سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی، آن را لکه ننگ سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی برای امضا کنندگان خواندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، احزاب الجزایری با انتقاد از معامله سه جانبه میان مغرب- آمریکا و اسرائیل تاکید کردند اتفاقی که رخ داد، به عنوان لکه ننگ سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی باقی خواهد ماند، زیرا این توافق در حالی صورت گرفت که آن‌ها به این امر واقف بودند که مردم مغرب پیشتر با برگزاری تظاهرات میلیونی و تلاش‌های گوناگون، مخالفت خود را با عادی سازی روابط با اسرائیل ابراز داشته اند.

حزب جبهه آزادیبخش ملی الجزایر با صدور بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد دریافت بیانیه مغرب درباره برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم غاصب صهیونیستی در ازای اذعان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به حاکمیت ادعایی مغرب بر صحرای اشغالی غربی، موجب عصبانیت این حزب شده است و این حزب آن را محکوم می‌کند.

این بیانیه افزود: مسئله قابل توجه در این معامله تحقیر آمیز و شرم آور که شرافت امت عربی را به فروش رساند، این است که این  توافق در روز جهانی حقوق بشر (۱۰ دسامبر) صورت گرفت.

این بیانیه تاکید کرد: چشم پوشی از حقوق ثابت ملت فلسطین در ازای دریافت حقوق خیالی حاکمیت بر صحرای اشغالی غربی همواره به عنوان لکه ننگی برای کسانی باقی خواهد ماند که این توافق را امضا می‌کنند.

حزب جبهه آزادیبخش ملی الجزایر این توافق را اقدامی خیانت آمیز خواند و بر عهد و پیمان خود برای ادامه حمایت و پشتیبانی از آرمان ملت فلسطین تا رسیدن به پیروزی با ایجاد یک کشور مستقل به پایتختی قدس شریف و نیز حمایت از حقوق مردم صحرای غربی در ادامه مبارزه و مقاومت تا اجرای قطعنامه‌های مشروع بین المللی و برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت مردم این منطقه تاکید کرد.

در همین حال عبد الرزاق مقری، رئیس جنبش جامعه صلح الجزایر با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد نظام مغرب عادی سازی را دیروز و امروز آغاز نکرده است. هر کس مسئله فلسطین را پیگیری می‌کند، از مسیر‌های پنهانی و علنی میان مغرب و رژیم صهیونیستی بی اطلاع نیست.

عبد الرزاق مقری به عنوان رئیس بزرگترین حزب اسلامی الجزایر، بین موضع دولت مغرب و مردم آن در قبال عادی سازی روابط با اسرائیل تمایز قائل شد و تاکید کرد تلاش‌های مردم مغرب در مخالفت با عادی سازی روابط از طریق برگزاری تظاهرات میلیونی و نیز مجاهدت‌های مختلف آنان در این زمینه، بر افراد آگاه پوشیده نیست.

پیش از این، دولت الجزایر «تحرکات خارجی» را که با هدف بی ثبات کردن اوضاع در صحرای غربی صورت می‌گیرد، محکوم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار