معاون پرستاری وزارت بهداشت مطرح کرد؛

ارائه خدمات پرستاری به بیش از ۴۵ هزار بیمار کرونایی در منزل

حضرتی گفت: بیش از ۴۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در منزل، خدمات مراقبت پرستاری دریافت کردند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در خصوص تدوین و ابلاغ دستورالعمل "نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در منزل اظهار کرد: ارائه خدمات مراقبت پرستاری در منزل، کاهش مراجعات و موارد بستری بیمارستانی، کاهش هزینه ها، ارتقای خود مراقبتی بیماران مبتلا و خانواده آن‌ها و افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت را به دنبال دارد و حدود یک هزار مرکز مراقبت پرستاری در منزل مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۵۶۱ مرکز فعال هستند.

حضرتی ادامه داد: طبق آمار بیش از ۴۵ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ توسط ۵۶۱ مرکز خدمات مراقبت و مشاروه پرستاری در منزل، خدمات مراقبت پرستاری دریافت کردند.

او افزود: با توجه به ظرفیت مراکز مشاوره و ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل و در راستای توانمند سازی، سازماندهی و ارتقای کیفیت خدمات این مراکز، دستورالعمل "نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در منزل" و همچنین، بسته استاندارد خدمات پزشکی و پرستاری در منزل در مبتلایان به کووید ۱۹ خفیف با مشارکت واحد‌های مختلف صف و ستاد تدوین و ابلاغ شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: مراکز مشاوره و ارائه خدمات مراقبت‌های پرستاری در منزل، به رغم مواجهه با چالش‌های بسیار در پاندمی کووید ۱۹ توانستند با ارائه خدمات پزشکی، پرستاری، توانبخشی و تجهیزاتی، به نیاز جامعه پاسخ دهند که جای تقدیر دارد.

حضرتی گفت: راحتی و آسایش بیمار و خانواده، کاهش سردرگمی بیماران و همراهان در مراکز درمانی، آگاهی همراهان و خانواده بیمار از روند بهبودی بیمار، کاهش مراجعات به مراکز درمانی، صرفه جویی اقتصادی برای بیماران، استفاده بهینه از تخت‌های بیمارستان جهت بیماران نیازمند، کاهش انتشار عفونت‌های بیمارستانی و قرنطینه افراد مبتلا برای جلوگیری از انتشار عفونت، بخشی از مهم‌ترین مزایای این طرح است.

او تصریح کرد: از سوی دیگر، عدم پوشش بیمه‌ای خدمات و عقد قرارداد توسط سازمان‌های بیمه گر با مراکز مراقبت در منزل، عدم واقعی بودن تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل، هزینه بالا و مشکلات تامین وسایل و اقلام حفاظت شخصی، عدم پوشش بیمه مسئولیت حرفه‌ای جهت پرستاران شاغل در این مراکز و عدم آگاهی کافی جامعه از خدمات مراکز مراقبت پرستاری در منزل از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این مراکز تلقی می‌شوند که نیاز به مداخله عاجل دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف غایی کلیه اقدامات این معاونت، افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت است، بیان کرد: از آنجا که مردم تمایل دارند خدمات سلامت را در منزل دریافت کنند، رفع موانع به ویژه واقعی شدن تعرفه‌ها و پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل می‌تواند گامی مؤثر در توسعه و ارائه خدمات مورد نیاز جامعه در منزل، چه در طی همه گیری کووید ۱۹ و چه بعد از آن باشد که پیامد آن، کاهش بخشی از بار نظام سلامت خواهد بود.

انتهای پیام/

بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
نام:
ایمیل:
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
* نظر:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
بله، با قیمتهای فضایی
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
آخرین اخبار
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر