بسته کمیته امداد:

زیرکشت بردن ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی مددجویان کرمانشاهی/اجرای طرح راهبری کشت گیاهان دارویی

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه بابیان اینکه طرح راهبری کشت گیاهان دارویی با زیرکشت بردن ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی مددجویان کرمانشاهی آغاز شده است، گفت: ۵۰۰ مددجو در این طرح دارای شغل پایدار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن رخصی مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه گفت : طرح راهبران شغلی یکی از طرح‌های جدید اشتغال به شمار می‌رود که در آن‌یک راهبر در مرکز قرار می‌گیرد و مددجویان به‌صورت زنجیره‌ای به‌منظور تأمین مواد اولیه، تولید و فروش و بازاریابی محصولات به راهبر متصل می‌شوند.

او گفت : این راهبران تجربیات خود را به صورت تجمیعی در اختیار مددجویان زیرمجموعه قرار می‌دهند و مددجویان را در زمینه شغلی خود آموزش می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه با یادآوری اینکه در راهبران شغلی واسطه‌ها حذف می‌شوند و محصولات و تولیدات مددجویان با کمک راهبران بازاریابی و در بازار عرضه می‌شود، افزود: محصولات تولیدی در طرح راهبران شغلی از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار است.

رخصی با تأکید بر اینکه مددجویان مالک زمین‌های کشاورزی ۳۰۰ متر تا یک هکتاری می‌توانند برای پیوستن به این طرح به دفاتر کمیته امداد مراجعه کنند، افزود مددجویان متقاضی تا پایان آذرماه فرصت دارند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌ها در طرح راهبری شغلی کشت گیاهان دارویی ثبت‌نام کنند.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه ادامه داد: بیش از ۵۰۰ نفر به واسطه طرح کشت گیاهان دارویی دارای اشتغال پایدارمی شوند.

رخصی گفت: کمیته امداد در صورت تقاضای مددجویان این آمادگی را دارد زمین‌های بیشتری را به کشت گیاهان دارویی اختصاص دهد .

اختصاص  ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی مددجویان کمیته امداد به کشت گیاهان دارویی

با اجرای طرح راهبری کشت گیاهان دارویی، ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی مددجویان کمیته امداد در استان کرمانشاه به کشت گیاهان دارویی اختصاص پیدا می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: طرح راهبران شغلی یکی از طرح‌های جدید اشتغال به شمار می‌رود که در آن‌یک راهبر در مرکز قرار می‌گیرد و مددجویان به‌صورت زنجیره‌ای به‌منظور تأمین مواد اولیه، تولی، فروش و بازاریابی محصولات به راهبر متصل می‌شوند.

طاهری افزود: این راهبران تجربیات خود را به صورت تجمیعی در اختیار مددجویان زیرمجموعه قرار می‌دهند و این مددجویان را در زمینهٔ شغلی خود آموزش می‌دهند.

او با بیان اینکه در طرح راهبران شغلی واسطه‌ها حذف می‌شوند و محصولات و تولیدات مددجویان با کمک راهبران بازاریابی و در بازار عرضه می‌شود، گفت: محصولات تولیدی در این طرح از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار و توانایی رقابت در بازار را دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: یکی از تازه‌ترین طرح‌های راهبری شغلی در استان طرح کشت گیاهان دارویی با زیر کشت بردن ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی مددجویان تحت حمایت است.

طاهری با اشاره به اینکه مددجویان مالک زمین‌های کشاورزی از ۳۰۰ متر تا یک هکتار می‌توانند برای پیوستن به این طرح به دفاتر کمیته امداد مراجعه کنند، ادامه داد: مددجویان متقاضی تا پایان آذرماه فرصت دارند در طرح راهبری شغلی کشت گیاهان دارویی ثبت‌نام کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: پیش‌بینی می‌شود به واسطه طرح کشت گیاهان دارویی برای ۵۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد شود.

طاهری گفت: کمیته امداد در صورت تقاضای مددجویان این آمادگی را دارد زمین‌های بیشتری را به کشت گیاهان دارویی اختصاص دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار