استاندار لرستان گفت: روند کاهشی شیوع کرونا در استان رضایتبخش است بنابراین از مردم انتظار می‌رود برای تداوم این روال و حفظ سلامت جامعه، امسال دورهمی‌های شب یلدا را لغو کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، سیدموسی خادمی،استاندار لرستان روز شنبه در حاشیه جلسه ویدیو کنفرانس ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: آیین باستانی شب یلدا یکی از سنت‌های ارزشمند است که مردم ایران آن را با دورهمی‌های خانوادگی سپری می‌کنند.

او افزود: با توجه به شرایط خطرناک کووید ۱۹ و نقش تجمعات در گسترش این بیماری، از مردم درخواست می‌شود امسال مهمانی‌های شب یلدا را برگزار نکنند و این شب باستانی را در کنار خانواده‌های کوچک خود سپری نمایند.

او خاطرنشان کرد: همانگونه که شهروندان از انجام مراسم روز طبیعت (۱۳ فروردین) خودداری کردند، اکنون نیز انتظار می‌رود شب یلدا را برای حفظ سلامت خود و جامعه، از طریق تماس‌های تلفنی و ارتباطات شبکه‌های اجتماعی با عزیزانشان باشند.

استاندار لرستان اظهار داشت: وضعیت ابتلا و میزان مرگ و میر کرونا در بیشتر مناطق کشور روند نزولی دارد و شرایط استان نیز رو به بهبودی است.

خادمی تصریح کرد: وضعیت امروز، حاصل انسجام و رعایت محدودیت‌ها توسط مردم است و نباید باعث فریب شود چراکه با عادی انگاری، به شرایط سخت گذشته بر می‌گردیم.

او همچنین به تصمیمات اقتصادی جلسه ملی ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: منابع ارزی برای واردات و ساخت اتوبوس در کشور اختصاص یافته و ارائه تسهیلات به بخش‌های خدماتی حوزه فرهنگ و رسانه هم تصویب شده است.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۰ آذر ابتلای قطعی ۵۸ هزار و ۷۰ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و ۲۲۱ نفر نیز جان باخته اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.