آتش سوزی آشپزخانه یک ساختمان مسکونی در شیراز

آتش سوزی آشپزخانه یک ساختمان مسکونی، آتش نشانان را به بلوار پاسارگاد شیراز کشاند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد، بدنبال تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و گزارش آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز نیرو‌های عملیات ایستگاه ۶  را به بلوار پاسارگاد شرقی اعزام کرد.

به گفته آتش نشانان اعزامی قسمت آشپزخانه یک منزل مسکونی در طبقه دوم ساختمان در نبود ساکنین از قسمت هود آشپزخانه دچار آتش سوزی شده و دود زیادی تمام ساختمان را فراگرفته بود.

آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان و تجهیز خود به دستگاه‌های تنفسی به سرعت عملیات خود را برای نفوذ به منزل و مهار آتش سوزی آغاز کردند و موفق شدند در کمترین زمان ممکن با بکارگیری یک رشته لوله آبدهی شعله‌های آتش را مهار و خاموش کنند.

همزمان گروه دیگر از آتش نشانان نیز به جستجوی محبوسان احتمالی در ساختمان پرداختند و موفق شدند افراد گرفتار شده در  آتش سوزی را نجات دهند.

آتش نشانان پس از انجام عملیات تهویه با استفاده از فن فشار مثبت، ساختمان را تحویل مالک دادند و پایان ماموریت خود را اعلام کردند.

مصدومیت یک کارگر در ساختمان در حال ساخت

 

آتش سوزی آشپزخانه یک ساختمان مسکونی در شیراز

کارگر جوان هنگام کار در قسمت گودبرداری ساختمان در حال ساخت به علت بی احتیاطی ، مجروح و روانه بیمارستان شد.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، اعلام کرد، بدنبال وقوع این حادثه و تماس کارگران ساختمان باسامانه ۱۲ بلافاصله با هماهنگی ستادفرماندهی آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه ۱۲ و یک به محل حادثه در بلوار هجرت اعزام شدند.

با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشاهده شد، یک کارگر جوان سرگرم کار در محل گودبرداری ساختمان در حال ساخت بود که به علت بی احتیاطی دچار مصدومیت شد و قادر به حرکت نبود.

آتش نشانان بلافاصله با نصب کارگاه خود را به فرد مصدوم رسانده و با استفاده از تجهیزات مخصوص و با احتیاط، این فرد را به آمبولانس اورژانس منتقل کرده و به کادرپزشکی اورژانس حاضر درمحل تحویل دادند تا به بیمارستان انتقال یابد.

تیم عملیاتی با ارائه تذکرات ایمنی لازم به کارگران، مالک و پیمانکار ساختمان در خصوص رعایت موازین ایمنی در حین کار کارگران در ساختمان، به عملیات خود پایان دادند.

انتهای پیام/ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار