روحانی در نشست خبری:

دولت را در سخت‌ترین شرایط تحویل گرفتیم/ واکسیناسیون کرونا را به زودی آغاز می‌کنیم/ پاسخ ترور شهید فخری‌زاده را در جای مناسب می‌دهیم

رئیس جمهور گفت: دولت را در سخت‌ترین شرایط بعد از جنگ، یعنی رکود تورمی تحویل گرفتیم.

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجّت‌ الاسلام حسن روحانی ‌رئیس‌جمهور،‌ عصر امروز (دوشنبه ۲۴ آذر) در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: هفت سال و چند ماه از دولت یازدهم و دوازدهم گذشته و ۷ ماه و چند روز از فرصت این دولت باقی مانده است. خدا را شکرگزارم که بار مسئولیت اداره کشور را در سخت‌ترین شرایط یک قرن گذشته بر دوش ما گذاشت.

رئیس جمهور گفت: امروز با وجود جنگ اقتصادی و ویروس کرونا، سخت‌ترین روز‌ها و ماه‌هایی است که بر مردم عزیز کشور ما می‌گذرد و دولت در سخت‌ترین شرایط بار مسئولیت را برای اداره کشور بر دوش دارد.

او افزود: باید هفت سال گذشته را به دو قسمت تقسیم کنیم؛ دوران قبل از جنگ تحمیلی اقتصادی و دوران جنگ تحمیلی اقتصادی. در دوران قبل از جنگ تحمیلی اقتصادی، دولت را در سخت‌ترین شرایط بعد از جنگ؛ یعنی رکورد تورمی تحویل گرفتیم.

روحانی گفت: دولت در باقی مانده زمان خدمت خود، تمام تلاشش بر این است که طرح‌های نیمه تمام خود را تکمیل کند و در اختیار مردم قرار دهد؛ برنامه ما این است که ۱۱ تا ۱۴ هزار تخت بیمارستانی اضافه کنیم. تا پایان دولت طرح‌های مهم ریلی را افتتاح خواهیم کرد چرا که یکی از افتخارات دولت تحول در حمل و نقل ریلی بوده است.

رئیس جمهور بیان کرد: طرح گوره به جاسک که یکی از طرح‌های استراتژیک دولت بوده و قرار است طبق آت نفت را خلیج فارس به دریای عمان منتقل کنیم، این طرح را تا پایان سال یا ابتدای سال آینده افتتاح کنیم.

او افزود: همه تلاش ما این است که موج سوم کرونا را کنترل کنیم و وارد موج چهارم نشویم؛ واکسیناسیون کرونا را می‌خواهیم در زمان نزدیک آغاز کنیم چه با واکسن تولید داخل و چه با خرید از خارج؛ وقت نداریم که وارد حاشیه شویم، پاسخ ندادن دال بر جواب نداشتن یا ضعف ما نیست، به خاطر این است که ما فرصت نداریم.

ما نقطه ضعف برای بودجه ۱۴۰۰ قائل نیستم

رئیس جمهور درباره ایرادات وارد شده از سوی مجلس به بودجه ۱۴۰۰ گفت: ما نقطه ضعف برای بودجه ۱۴۰۰ قائل نیستم، بلکه برای نقطه قوت قائلیم؛ اشکالاتی که مطرح مشکل حق کسانی است که مطرح می‌کنند؛ ما سال آینده به طور متوسط روزی دو میلیون ۳۰۰ بشکه نفت و میعانات گازی تولید و به فروش خواهیم رساند.

او ادامه داد: بودجه جاری به نفت متکی نیست، علی رغم اینکه بحث فروش نفت در آن وجود دارد، اما به نفت متکی نیست، ما مشکلی در بودجه نمی‌بینیم و یک بودجه خوب تهیه کرده‌ایم؛ به نظرم بودجه دارای نقاط قوت است هم برای حمایت از اقشار کم درآمد و هم برای توسعه کشور، تکیه بر مالیات و کوچک شدن دولت دارد.

روحانی درباره طرح اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها از سوی مجلس بیان کرد: دولت همه تعهدات خود را انجام می‌دهد، این وظیفه دولت است در اولین فرصت تحریم‌های غلط را از دوش ملت بردارد، اگر همین ساعت هم امکان پذیر باشد من به ساعت بعد موکول نخواهم کرد؛ اگر ۴+۱ یا ۵+۱ به تعهدات خود عمل کند ما هم به همه تعهدت خود عمل خواهیم کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: مجلس آنچه تصویب کرده عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نه برای ادامه تحریم، مجلس به دنبال لغو تحریم است، اما آیا این قانون با هدفی که دارد منطبق است یا خیر بحث دیگری است؛ البته دولت اقداماتی انجام داده است که شروع آن با کاهش تعهدات بود، به طرف مقابل اعلام کردیم که ایران برای فعالیت هسته‌ای خود هیچ محدودیتی قائل نیست. آنچه مجلس گفته همه در غالب آن چیزی است که من سال قبل به دنیا اعلام کردم، مشکلی نداریم که آمریکا به برجام برگردد و اگر آمریکا بازگشت ما هم به تعهدات خود بر می‌گردیم.

مجلس به لوایح دولت اهمیت نمی دهد

روحانی در پاسخ به پرسشی درباره تعامل دولت و مجلس در زمینه لوایح دولت گفت: دولت یک لایحه بسیار مهم راجع به انتخابات به مجلس قبل داد، اما متاسفانه در دستور کار قرار نگرفت؛ ماه‌ها در دولت برای تدوین آن لایحه بحث شد، اما متاسفانه مجلس قبل آن را کنار گذاشت. ما مجددا لوایحی که در مجلس قبل تصویب نشده بود را به مجلس فعلی دادیم، اما متاسفانه هیچ کدام امروز در دستور کار نیست.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد، تعارض منافع و شفافیت لوایحی است که ما به مجلس دادیم و از اولویت‌های مردم هستند، گفت: متاسفانه مجلس به لوایح دولت اهمیت نمی‌دهد و این به نفع کشور نیست. دولت یک بدنه کارشناسی عظیمی دارد و این بدنه کارشناسی را نمیتوان با کمیسیون‌های مجلس و مرکز بررسی‌ها مجلس مقایسه کرد. لوایحی که در دولت تهیه می‌شود پخته و بررسی شده است. طبق قانون مجلس هم می‌تواند طرح داشته باشد، اما اصل داستان لوایح است. عدم تناسب یعنی خواباندن لوایح دولت و رسیدگی به طرح‌های نمایندگان نمی‌تواند خیلی مفید باشد؛ بحث ما این است که چیزی تصویب شود که به نفع مردم باشد.

روحانی گفت: علت گرانی و بی ثباتی در برخی اجناس این است که ما در دولت وزیری که حامی مصرف کننده باشد نداریم؛ ما به مجلس قبل پیشنهاد تشکیل وزارت بازرگانی را دادیم؛ در نهایت روز آخر تصویب کرد، اما در یک جمله ایراد داشت که مجلس فعلی می‌توانست در دو دقیقه ام را اصلاح کند، اما مصوبه به بایگانی رفت.

وی افزود: در دیدار اعضای دولت با رهبری، ایشان به دولت انتقاد کردند که چرا ۴ وزارتخانه را یک وزیر اداره می‌کند؛ در یکسری امور به نفع مردم است که مردم و مجلس در کنار هم باشند؛ برخی فکر می‌کنند مجلس نماینده ملت است و دولت از آسمان آمده است؛ این درحالی است که رئیس جمهور را نیز مردم انتخاب می‌کنند. رئیس جمهوری تصریح کرد: الان هم دولت و هم مجلس را مردم انتخاب می‌کنند و ما باید در آنچه به نفع مردم است همدیگر را یاری کنیم؛ طرح‌های نمایندگان اگر به نفع مردم باشد ما کمک میکنیم؛ حتی در زمینه طرح اخیر درباره تحریم‌ها ما مخالفیم، اما درحال تدوین آیین نامه اجرایی آن هستیم.

روحانی با اشاره به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: علت اصلی ترور شهید فخری زاده این بود که میخواستند در روزهای پایانی حکومت منحوس ترامپ منطقه را به جنگ بکشانند.

او افزود: ایران برای خود حقی قائل است که به موقع و در جای مناسب انتقام ترور شهید فخری زاده را خواهد گرفت. اجازه نخواهیم داد و مکان و زمان آن را دیگران برایمان تعیین کنند.

رئیس جمهور درباره طرح صلح هرمز گفت: طرح صلح هرمز همچنان روز میز است و هنوز آماده هستیم درباره آن صحبت کنیم.

ما هیچ پیش شرطی درباره برجام نخواهیم پذیرفت

او با اشاره بر اینکه رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرده با پیش شرط‌هایی به برجام برمی‌گردد، گفت: هرکس این حرف را بزند، هیچ پیش‌شرطی را ما نخواهیم پذیرفت؛ از هیچ کس؛ اینکه طرح ترامپ است! نه برجام قابل مذاکره است و نه اینکه بخواهیم از نو بخواهیم پهن کنیم و ماده به ماده‌اش بحث کنیم.

روحانی ادامه داد: عین این برجام را اگر همه اجرا کردند ما هم اجرا می‌کنیم؛ مسائل موشکی و منطقه‌ای هیچ ارتباطی به مسئله هسته‌ای ندارد. این‌ها را قبلاً با ما صحبت کرده بودند؛ همه این‌ها را بحث کردند؛ ماه‌ها آمریکا بحث می‌کرد که مسئله موشکی را وارد کند یا منطقه را وارد کند ولی ما رد کردیم.

رئیس جمهور گفت: ترامپ بی خبر بود نمی دانست؛ ولی بایدن می داند چه مذاکراتی طرح شده، اینها قابل بحث نیست؛ آنچه روی میز است این است که همه برگردند به تعهدات خودشان.

روحانی در واکنش به شعرخوانی اردوغان در سخنرانی خود گفت: حق مردم است که نسبت به یک جمله حساسیت به خرج دهند؛ تمامیت ارضی برایمان مهم است. وزیر خارجه ترکیه به وزیر خارجه ما گفت که منظور آقای اردوغان این نبوده و چنین قصدی نداشته، وقتی مقامات ترکیه چنین می‌گویند، باید قبل و بعد سخنرانی را هم کنار هم قرار دهیم.

او افزود: با سابقه‌ای که از آقای اردوغان دارم بسیار بعید است که منظوری برای توهین یا تمامیت ارضی ما داشته باشد. به‌نظر من با توضیحاتی که دادند می‌توانیم از این مسئله عبور کنیم، اما حساسیت مردم ما بسیار مهم است.

رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره اعدام روح‌الله زم و اینکه این موضوع باعث برهم‌خوردن برجام خواهد شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه دارد که مستقل است و دادگاهش حکم صادر می‌کند و این که حالا چنین حکمی برای گروهی باعث خوشنودی باشد یا برای گروهی باعث ناخشنودی که برای ما مهم نیست.

روحانیتصریح کرد: این چیزی خوبی برای تاریخ زندگی آقای زم نیست که در این کشور که ما قانون اعدام داریم و مجازات می‌کنیم این کشور‌ها در برابر این یک مورد، اینگونه نگرانی و حساسیت نشان می‌دهند اینطور استنباط می‌شود که برای منافع آن‌ها کار می‌کرده است.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها در برخی موارد حساسیت نشان می‌دهند و ما هم حساسیم و در برخی مواردی که در فرانسه رخ می‌دهد یا مثلاً ممکن است در آلمان رخ دهد، حساسیم و اعلام نظر می‌کنیم. ما هم ناخشنودی‌هایی از کار‌هایی که برخی دولت‌ها در اروپا انجام می‌دهند داریم که اعلام می‌کنیم.

روحانی افزود: همه ما در چارچوب حقوقی که داریم باید در روابط خود اعلام نظر کنیم این فردی که اعدام شده بدون حکم دادگاه نبود و بنابراین آنان به حکم و قوه قضاییه ایراد دارند که آزادند اعلام نظر کنند؛ ما هم بر طبق قوانین خود عمل می‌کنیم و بعید می‌دانم که این مسئله به روابط ایران و اروپا لطمه‌ای بزند.

اختیارات رئیس جمهور از اصل ۱۳۱ قانون اساسی بی اثر شده است

رئیس جمهوری همچنین در پاسخی درباره حمایت‌های رهبری از رئیس جمهوری و علت عدم استفاده رئیس‌جمهوری از اختیارات خود در زمینه تذکر درخصوص بازداشت‌ها و مسائل حقوق بشری، گفت: رهبری طبق وظایف شرعی و قانونی که دارند از دولت حمایت می‌کنند، اما اینکه اختیارات رئیس جمهوری چقدر است و چقدر از آن استفاده می‌کند در قانون اساسی آمده است. شما به موردی درباره قوه دیگر اشاره می‌کنید و می‌گویید که قوه قضاییه کسی را زندان کرده یا کسی را محاکمه کرده و شما چرا از اختیارات خود استفاده نکردید؟

وی افزود: موارد بسیاری وجود دارد که از طریق وزارت دادگستری اقدام میکنم و اینگونه نیست که ما همه موضوعات را رسانه‌ای کنیم و معمولا شکایاتی که به من می‌رسد، اگر نکته قابل ملاحظه‌ای داشته باشد، آن را به وزیر دادگستری ارجاع میدهم و او نیز با قوه قضاییه و گاهی با شخص رئیس قوه قضائیه صحبت می‌کند، اما در عین حال وظایف رئیس جمهوری مشخص و روشن است؛ جایی رئیس‌جمهوری می‌تواند به قوه قضاییه طبق اصل ۱۱۳ اختیار دهد که ببیند قانون اساسی در حال نقض است که آن هم با تفسیری که در سال ۱۳۹۱ توسط شورای نگهبان انجام شده، این اصل بی اثر شده است؛ قبلا مورادی بوده که رئیس جمهوری به قوه قضاییه تذکر داده است و این قوه به شورای نگهبان نامه نوشته و این شورا گفته که طبق اصل ۱۱۳ حق رئیس جمهور است که تذکر و اخطار قانون اساسی بدهد، اما در سال ۹۱ نظر شورای نگهبان تغییر کرده است و بر مبنای تفسیر جدید این شورا، اصل ۱۱۳ بی اثر شده است.

رئیس‌جمهوری گفت:به نظر من وقتی مردم به رئیس جمهوری رای می‌دهند، بر مبنای اصول قانون اساسی است. زمانی اصلی چند پهلو وجود دارد باید آن را تفسیر کنیم، اما در زمینه اصولی که روشن و واضح است و در سال‌های قبل هم به آن‌ها عمل شده، باید عمل شود.

روحانی با بیان اینکه «هرجا که طبق قانون اساسی در اختیارات من بوده است، اقدامات لازم را انجام داده‌ام.» خاطر نشان کرد: در هر موردی که دیدم بر خلاف قانون اساسی عمل شده علی رغم این تفسیر، باز هم تذکر کتبی داده‌ام، اما در پاسخ‌هایی که به تذکرات رئیس‌جمهوری از سایر قوا و حتی در شورای نگهبان دریافت می‌کنم، به تفسیر سال ۹۱ این شورا استناد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
چرا در این 8 سال همه چیز به هم ریخته؟
Netherlands
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
شاید دولت رو در شرایط سختی تحویل گرفته باشید اما هشت سال زمان هم کم نبود. قطعا دولت بعد از شما خیلی بی چاره است که داره دولت رو از شما تحویل می گیره!
Iran (Islamic Republic of)
محمدیعقوبی
۱۴:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
با سلام خدمت ریاست‌محترم‌جمهوری:آقای روحانی عزیز اون دولتی که شما تحویل گرفتید اگر دولت خوبی نبود دولت بدی هم نبود...الان شما همه ما و اقتصاد ما را در بدترین شرایط قرار دادید...دولت بعدی مطمعنأ دچار چالش‌ها و مشکلات زیادی خواهد بود بخاطر تصمیمات ناپخته و مدیران اقتصادی که بر دولت گماردید....گرچه به عقیده من همه مشکلات تقصیر دولت شما نیست مجلس قبلی هم تا طرحی یا لایحه‌ای جهت امور اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه نکرد.خدا نگذرد از کسانی که مردم را در فشاراقتصادی و بالا رفتن کالای ضروری در تنگنا قرار داد.یاحق
Iran (Islamic Republic of)
نرمال
۰۰:۰۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
یه گوشی چیه نمیتونیم بخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
الان دقیقا از چه موقعیتی صحبت میکنید!اقتصاد ورشکسته،مرگ ومیر بیش از حد کرونا،یا خیلی مسائل دیگه که دستپخت دولت شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
با شرایط بدتری که تحویل دولت بعدی داری میدی که !
Netherlands
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
تاتیرماه تمام جمعیت کشورجونشونو ازدست دادند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا گودرزی
۲۲:۵۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
دولت رو در بهترین شرایط تحویل گرفتین و در بدترین شرایط دارین تحویل میدین ،
ای کاش دوباره برگردیم به همون بدترین شرایط به قول شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
دلار 2 تومنی گرفتی الان 25 تومنه، پراید 12 تومنی گرفتی الان 90 تومنه، اینجوری که ایشون دارن میگن همه چی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۲۲:۱۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
الان ددوران سخت تری داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
سلام آقای حسن روحانی به این سوال جواب بدهید لطفا !!

چه کسی شما رو مجبور کرد کاندید ریاست جمهوری بشید و الان این منت که دولت را در شرایط بدی تحویل گرفتید را به سر چه کسی میگذارید؟؟؟
یادتون هست کلید نشون می دادید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۲:۰۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
آقای روحانی قبول کنید شما و تیمتون این کاره نبودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
یاد تونه موقه مناظره انتخاباتی همین مجری صدا وسیما به روحانی درباره مشکلات ملت میرسید یجوری مرموزانه سوالو عوض میکرد انتظار داری طرفدار ملت باشن یا کسی که حامیش در انتخابات بودن !!!!!!!!!! چند بار در رسانه مثلا ملی از ریس جمهور درخواست مردم را در برنامه های زمان ریس جمهور قبلی از ایشون پرسیدن؟ چند با شعارهای تبلیغاتی که خودشون اون موقع ضبط کردن برای یادآوری پخش کردن ؟ و......................
Pakistan
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
من باهاتون موافقم فقط جلوی رشوه ورانت بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
آقا این مردم خیلی به شما و دولت و همه مسئولین بدهکارند ! شما واقعا" فداکاری می کنید و منّت گذاشتید که مسئولیت قبول کردید و دولت را تحویل گرفتید! قدرناشناسی این مردم را به بزرگواری خودتان ببخشید. همه چیز از شماست !مال شماست !متعلق به شماست! این مردم فقط سرباری و مایه زحمت شما عالی مقامان هستند،به بزرگی خودتان ببخشیدشان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
این دولت توست که به لوایح مجلس اهمیت نمی دهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
شما برای هیچی نقطه ضعف قائل نیستید.
مرسی از اینکه کشور رو صد سال جلو انداختی.
مرسی از اینکه برای ما معیشت اووردی.
آقای روحانی مرسی از اینکه هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
شرایط اون زمان از حالا سختتر بوده که میگی دولت را در سختترین شرایط تحویل گرفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
خجالت هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
چرا حقوق های بازنشستگی تامین اجتماعی رو همسان ساز نمی کنید؟ چرا بدهی خودتون رو به تامین اجتماعی پرداخت نمی کنید؟ چرا یک عده باید بسوزند از نداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
شرایط دولت آقای احمدی نژاد تحریم بین المللی بهتر شرایط دولت شما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
وقتی که عقل و عدالت سکوت کند
ظلم و بی عقلی روی کار خواهد آمد
Iran (Islamic Republic of)
sina
۲۰:۲۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
"دولت را در شرایط سخت تحویل گرفتیم و قسم خوردیم در شرایطی به مراتب سختتر تحویل دهیم تا رئیس جمهور بعدی نتواند نفس بکشد"
این چیزیه که تو ذهن روحانی بوده و حجب و حیا نذاشته کامل بگه خخخ
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۲۰:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
هر دولتی که بر روی کار میاد همین جمله تکراری رو میگه که دولت را در بدترین شرایط تحویل گرفتیم . اول اینکه اگه در بدترین شرایط بود واسه چی اینهمه اشتیاق به رئیس جمهور شدن داشتید در ثانی الان چهل و اندی از انقلاب گذشته ، میشه بفرمایید این کشور کی درست میشه و مثل کشورهای نمونه از جمله کره جنوبی و ژاپن و غیره تو مسیر پیشرفت و رفاه قرار میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
لعنت به این هرکی خائن و خیانتکاره.
Iran (Islamic Republic of)
یحیی
۲۰:۱۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
این الان منظورش از وضعیت خراب در دولت قبل ، دولت خودشه؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
از افتخاراتت همین بس که دلار ۳۲۰۰ رو ۲۵هزار تمن رسوندین وسفره نون خالی مردوم رو کوچک تر کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اقای روحانی ب گفته خودشما ک ۲ ماه پیش گفتین ۲۵میلیون ایرانی کرونا گرفتن الان دیگه باید ۴۰ میلیون گرفته باشن پس زیاد واکسن نمیخان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اینا با خودشونم درگیرن بزودی شما ونمکی یعنی آخر سال ۱۴۰۰ خسته نباشید تا اوموقع کرونا خودش جمع میکنه میره نصف جمعیت ک گرفتن دیگه زیاد واکسن لازم نیس ایقد دس دس کنید تا بقیه هم بگیرن یا کرونا تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
مردم ایران
۱۹:۵۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
آقای روحانی یادتون رفته شعارهای انتخاباتی که سر می دادین. و دولت قبل را زیر سئوال می بردین و می گفتین کاری خواهیم کرد که مردم بصورت داوطلبانه از دریافت یارانه صرف نظر کنند این شما نبودیدن که وعده های 100 روزه سر داده بودین پس چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
خیلی نحس بودی
سیل
زلزله
انواع ترور
تا می‌خواستیم یه نفسی بگیریم کرونا
برخورد قطار
۷ماه دیگه هم تحملت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
و کشور را به بدترین و داغونترین وضیعت اقتصادی و اجتماعی تحویل می دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
کشور را در بهترین شرایط تحویل گرفتی وبا بی تدبیری و راند خواری بیست سال از نظر اقتصادی و نظامی عقب راندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
یه صفر کم گفتی
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
دولت را در سخت ترین شرایط تحویل گرفتی !!!!!!
هزار سال یه رییس جمهور دلسوز بیاد کار کنه محاله به شرایط قبل از شما برگردیم خودتم گفتی به عقب برنمیگردیم ما اون موقع نفهمیدیم حالا فهمیدیم
آخ که ما بعد تو به کی دلخوش باشیم مردیم از این همه رفاه
تورم یه واژه فراموش شده 800 درصد توی 8 سال. 8 برابر کل تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
همونجور که تحویل گرفتی به دولت بعدی تحویل بده ما راضییم.
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده کاشمر
۱۹:۲۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
جناب آقای روحانی شما با دل بستن به برجام هم خودت و هم ملت را بیچاره کردین و بدتر از اینکه باز هم به وعده های شیطان بزرگ آمریکا دل بستین و بدان که در باتلاق برجام روز به روز بیشتر فرو می رویم و تنها راه نجات دل بستن به داخل ایران اسلامی است . پیشرفت ایران فقط فقط در داخل ایران است نه آمریکا و اروپا تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اگر مثل کره شمالی بودیم و هسته ای شده بودیم مثل کشورهای اتمی جرات اراجیف گویی و تحمیل این همه تورم ناشی از نگاه به بیرون وگره زدن سرنوشت به برجام . که از سمت اسراییل تهدید به حمله اتمی بشویم و جوانان ما بیکار و منتظر آقایون اصلاحات که چطور زندگی آنها را طی ۸ سال بازیچه سیاسی کاری ومنافع حزبی خودشان کردند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۵۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
مگه نگفتی مشکلات حل شدنیست اگر اینجوری نبود به ولله ولله ولله نمی امدم کم حافظه کلید نشون دادی منکه دلم به حال اونهایی میسوزه که بهت رای دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
چرا اینقدر خودت می چسبونی به غرب
بخدا این واکسنا مشکل داره هیچ اعتمادی به غرب نیست
داداش شما خوب شما آقا هر کاری هم کردی از اول تا الان درست بوده بیا از خیر این واکسن بگذر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
دست شما درد نکنه با شرایط سخت تحویل گرفتی و بدون تغییر ولی کمی بدتر تحویل می دین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
هههه واقعا راستشو بگین تا کی سرکاریم یکی میگه اوایل بهار یکی میگه اواخر امروزم لاری گفت تیرماه شما میگین بزودی ...بزودی شما یعنی اواخر سال ۱۴۰۰ درسته?? ایقد مردمو سرکار نذارید دولت ومسوولین
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۸:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم !!!پس کو؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
یکی به این بفهمونه هشت سال یک عمره هنوزم میگی دولت قبل فرصت کم بود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۳۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اره الان مملکت گل و بلبله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
خداوکیلی همه رو مسخره کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
من دارایی دوم پالایشی را۳۰۰۰۰۰۰۰ریال سه میلیون تومان سه ماه پیش با۳۰درصدتخفیف دولت خریدم امروزآن رابه ۲۹۰۰۰۰۰۰ریال یعنی با۱۰۰۰۰۰هزارتومان ضررفروختم بعدسه ماه ۱۰۰هزارتومان ضررخرید
سهام پالایشی دولت با۳۰درصدتخفیف مردم فریب نخوریدسهام راه جدیددولت است‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
مگگگگگگه از خودت تحویل نگرفتی

فرافکنی تا کی وتا کجا ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
آخی عزیزم چه زجری کشیدی تو این ۸ سال دلار ۱۰۰۰تومنی ۳۲۰۰۰هزارتومن پراید ۷میلیونی ۱۷۰ میلیون مرغ کیلویی ۱۲۰۰ تومن ۲۸۰۰۰ هزارتومن و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
کاشکی یک مرد پیدا میشد به این حسن می فهمااند که موقع امدنت مسکن مهر متر 200هزار دلار 2400.وپراید 10میلیون وازهمه مهم تر طول عمر 70سال اماموقع رفتن طول عمر 50سال دلار25هزاذ پراید 120میلیون ومسکن مهرمتذب3میلیون پانصد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
هممون زجر میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
شرایط سخت را شما تعمدا بوجود اوردید
Iran (Islamic Republic of)
فدایی اسلام
۱۷:۲۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
دولت را با مشکلات تحویل گرفتی وقتی دیدید که در قواره حل مشکلات نیستید لطف میکردید بر سر ما منت میگذاشتید و اون صندلی ریاست جمهوری که بیش از هفت سال با بی کفایتی بر آن تکیه زدید رو به کسی دیگری میدادید وامروز هم نیازی نبود برای توجیه خود دنبال مقصر بگردید.
France
مهدی
۱۷:۲۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
ما مردم از آقای روحانی بابت تبدیل دلار ۳ تومنی به ۳۰ تومنی و تورم ۵۰۰ درصدی طلب عفو میکنیم
France
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
همان تهمت ها که به دولت قبل نسبت داد را خود عملی کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
درودبرشما حرف حساب زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
نه وجدان داره نه انصاف
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۰۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
آقاي روحانی انصاف چیز خوبی است، موقعی که دولت را تحویل گرفتی نفت بشکه ای چند دلار بود؟ آلان که می خواهی تحویل دهی چند دلاره؟ همین یک قلم را صادقانه پاسخ بده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
سخت ترین شرایط وجود دولت توست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
واکسن برای خوشحال کردن خارجیها و مریض کردن ملت خریداری نکنید. وجود خود. شما و دولت بی تدبیر و نامید کننده شما کشور را خیلی مریض کرده دیگه بسسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
درودبرشرفت که حرف حق زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
گرانی کالا ربطی به تحریم نداره !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
من هیچی اصلاً مردم ما همه مریخی فقط انصافاً میخوام بدونم خودت هم به این چیزایی که گفتی اعتقاد داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
بیچارمون کردید با این همه گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
دلار 3000 تومان را از دولت قبل گرفته و اکنون با 30000 تومان تحویل میدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اصلا تعجب نکنید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
دزفولی
۱۶:۰۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
هشت سال از عمر ما سوخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
عزیزان خبرنگار لطفا شما از طرف ما پیگیری کنید. مدتیه که بعضی شبکه ها توی برنامه ها و تیزهاشون به طور واضح از رنگ بنفش استفاده میکنند . یعنی علنا تلویزیون رو دارند از حالت بی طرفی در میارند و از حالا برای یک جناح خاص تبلیغات میکنند . و متاسفانه اینقدر واضح هست که نمیشه ندید گرفت. تلویزیون باید مردمی و بی طرف بمونه والا همه رو به جون هم میندازه . ممنون میشم پیگیر باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناپلئون
۱۵:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اشكال نداره. ممنون ميشم اگه دولت رو به همون شرايط سختي كه بود تحويل نفر بعد بديد. شما را به خير و ملت را به سلامت. در اين صورت فقط 8 سال در جازديم به قهقرا نرفتيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
حق با شماس مقصر ما مردم هستیم که هنوز زنده ایم...وگرنه شما اینقدر این بار سنگین مردم رو به دوش نمی‌کشیدی.8سال از بهترین روزای جوانیم سوخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اگه اون شرایطی که دولت رو به دست گرفتی خیلی بد بوده پس وای به حال دولت بعدی.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اینها همه بهانه است .شما دولت رادرشرایطی تحویل گرفتین که ایران بزرگترین منابع نفت و گاز و طلا را داره و صادر میکنه شمادرشرایطی دولت را تحویل گرفتی که هیچ کارخانه ای تعطیل ،ورشکسته، قطع یارانه نبود هیچ کارگری بیکار نبود .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
خوب کاش تحویل نمی گرفتی یا حداقل همان جور می گذاشتی می ماند ما راضیتر بودیم .باید همان ساعت 10 که می رفتی پاستور ساعت 10:01 برمی گشتی خانه شاید الان اوضاع اینجور نبود.
India
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
مریکا با اون همه نخبه پزشکی یه واکسن ساخته که صورت پنج نفر فلج شده الان ما چطوری میتونیم به این واکسن اعتماد کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اولا نصف نخبه های امریکا توی هر رشته ای ایرنی هستن
بعد از اون هم شما با این گفتارت معلومه به واکسن که سهله به هیچیه این کشور اعتماد نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
در تامین واکسن خارجی شتاب زده عمل نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
میخوای تو خودت تولید کن بده به بازار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
بله ولی مصیبت دولت شما برای مردم بوده نه برای شما !!
کافی قیمت پراید رو قبل از او.مدن دولت شما و بعد از شما یک نگاهی بکنید تا ببینید مرتکب چه جنایتی بحق این مردم مظلوم شدین !!!
Germany
باقرخان سالار ملی
۱۵:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
خوب خوب دیگه چی دیگه چه گلی به سر ما زدی غیر از گرانی و تورم و تحریم و جنگ و جدل با دنیا و ایران و ملت رو در طول این یکی دو سال به اندازه 100سال به عقب روندی دیگه چی بگم ای آدم
آخرین اخبار