کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

منطقه بعد از خروج ترامپ از کاخ سفید کمی آرامش پیدا می‌کند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید صبر کرد این ۲ ماه باقی مانده از حضور ترامپ در قدرت بگذرد تا منطقه کمی آرامش پیدا کند.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هفته پرکار سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، گفت: منطقه آبستن حوادث بسیار بزرگی است و به نظر می‌رسد که قبل از ترک ترامپ از کاخ سفید ما شاهد کنش و واکنش‌های جدی در منطقه خواهیم بود، از افغانستان گرفته تا عراق، یمن و عربستان سعودی.

او افزود: طلیعه تحولات را در سیاست بین المللی شاهدیم؛ جبهه گیری‌های اروپایی علیه ایران، بیانیه‌هایی که دائم در بحث حقوق بشر علیه ایران صادر می‌کنند، به بن بست رسیدن بحث اقدامات ایران در رابطه با برجام، عدم تعهد اروپا و تهدید و ارعاب رژیم صهیونیستی، ترور دانشمندان هسته‌ای و اقداماتی که پمپئو با دوره گردی با چرخ دستی برای جمع کردن امکانات مادی از کشور‌های عربی برای کمک به ترامپ دنبال می‌کند، سیاست خارجی ما باید کاملا فعال شود.

کنعانی مقدم با اشاره به سفر عراقچی به عمان، تصریح کرد: معاون سیاسی وزیر خارجه در عمان هم بحث مذاکرات قبلی که در دولت‌های قبل در مسقط شکل گرفته بود را دنبال می‌کند.

او در پایان تاکید کرد: باید صبر کرد تا این دو ماه باقی مانده از حضور ترامپ در قدرت بگذرد تا منطقه کمی آرامش پیدا کند.


بیشتر بخوانید


از ابتدای هفته جاری شاهد سفر سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان به افغانستان بودیم، عراقچی برای یک سفر سه روزه شامگاه روز جمعه ٢١ آذرماه در راس هیئتی جهت گفت‌وگو با مقامات کشور افغانستان درباره مسائل مورد علاقه دو طرف وارد کابل شد. او سپس به عمان سفر کرد و قرار است در نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، که چهارشنبه ۲۶ آذر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود شرکت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار