کرمانشاه میزبان رقابت‌های گروه "الف" شمال لیگ دسته اول بسکتبال

رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه از میزبانی کرمانشاه برای برگزاری رقابت‌های گروه "الف" شمال لیگ دسته اول بسکتبال خبرداد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کرم احمدیان رئیس هیات بسکتبال استان کرمانشاه با اشاره به آغاز رقابت‌های لیگ دسته اول بسکتبال مردان کشور از امروز (۲۴ آذر)، گفت : در این دوره از رقابت‌ها نزدیک به چهل تیم حضور دارند و به دو گروه شمال و جنوب تقسیم شده اند که در گروه شمال چهار گروه پنج تیمی و در گروه جنوب سه گروه شش تیمی باهم رقابت می‌کنند.

او گفت : تیم خانه بسکتبال کرمانشاه در گروه "الف" شمال این رقابت‌ها با تیم‌های خانه بسکتبال اسدآباد، خانه بسکتبال کردستان، خانه بسکتبال البرز و پاس ناجا کامیاران هم گروه است.

رئیس هیات بسکتبال استان از میزبانی کرمانشاه برای برگزاری رقابت‌های گروه "الف" شمال خبرداد و افزود: رقابت‌های این گروه یازدهم دی با دیدار تیم‌های خانه بسکتبال کرمانشاه و اسد آباد آغاز می‌شود و رقابت‌ها تا ۱۸ این ماه ادامه خواهد داشت.

او در خصوص شرایط این روز‌های تیم خانه بسکتبال کرمانشاه جهت حضور در این رقابت‌ها ادامه داد: از حدود دوماه پیش تمرینات تیم را با فراخوان از استعداد‌های زیر ۲۰ سال این رشته در استان آغاز کردیم و اکنون هم در شرایط آمادگی خوبی قرار دارند.

احمدیان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد بازیکنان تیم بومی کرمانشاه هستند و اکثر آن‌ها زیر ۲۰ سال سن دارند، افزود: با این وجود انتظار کسب مقام در رقابت‌های لیگ را از این تیم نداریم، بلکه هدف و تمرکز اصلی ما قهرمان پروری است.

او با تاکید براینکه کرمانشاه پتاسیل‌ها و استعدادی‌های زیادی در بسکتبال دارد، افزود: در حال حاضر حدود پنج بازیکن کرمانشاهی در رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال ایران حضور دارند که حاکی از ظرفیت‌های خوبی است که در این رشته داریم.

رئیس هیات بسکتبال استان افزود: کرمانشاه این ظرفیت را دارد که یک تیم در رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال داشته باشد و حتی امتیاز آن را از فدراسیون گرفته ایم، اما، چون اسپانسر و حامی مالی نداریم، نمی‌توانیم در این رقابت‌ها حضور پیدا کنیم.

او گفت: برای حضور تیم جوان کرمانشاه در رقابت‌های لیگ دسته اول هم با تعدادی از صاحبان صنایع استان رایزنی کردیم تا اسپانسر تیم شوند، اما کسی پاسخ مثبتی نداد، با این حال هنوز هم انتظار و درخواست داریم که بخش خصوصی برای کمک به توسعه و رشد بسکتبال استان و بازگشت به جایگاهی که در گذشته داشته ایم، پای کار بیاید .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار