پمپئو: از ترکیه می‌خواهیم مشکل اس-۴۰۰ را سریع حل کند

وزیر خارجه آمریکا از ترکیه خواست تا مسأله اختلاف آنکارا و واشنگتن بر سر خرید سامانه اس-۴۰۰ را حل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی خواهان حل و فصل سریع مسأله خرید سامانه اس-۴۰۰ از سوی ترکیه شد.

مایک پمپئو در سخنانی گفت: آمریکا هم اکنون از ترکیه می‌خواهد تا مسأله تهیه سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را به سرعت و با هماهنگی واشنگن حل کند.

پمپئو گفت: من همچنین از ترکیه می‌خواهم تا مشکل اس-۴۰۰ را به سرعت و با هماهنگی آمریکا حل کند. ترکیه به عنوان یک شریک مهم امنیتی در منطقه برای آمریکا محسوب می‌شود و ما می‌کوشیم با حدف مانع اس-۴۰۰ در سریع‌ترین زمان ممکن، به سابقه چندین دهه همکاری ادامه دهیم.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به تحریم‌های امروز وزارت خزانه داری آمریکا علیه ترکیه گفت: تحریم‌های آمریکا شامل ممنوعیت کلیه مجوز‌های صادرات ومجوز‌های اعطا شده به آژانس تدارکات دفاعی ترکیه می‌شود.

پیشتر وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌هایی بر سازمان صنایع دفاعی ترکیه و رئیس آن، «اسماعیل دمیر» خبر داده بود.

بر پایه این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ۳ فرد مرتبط با سازمان صنایع دفاعی ترکیه را تحت تحریم قرار داده است.

پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: آمریکا تحریم‌هایی را بر ریاست صنعت دفاعی ترکیه و رئیس آن اسماعیل دمیر اعمال کرده است. این خبرگزاری همچنین اعلام کرد آمریکا سه تبعه ترکیه‌ای دیگر را که با ریاست صنعت دفاعی این کشور در ارتباط بوده اند را در فهرست سیاه قرار داد.

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به این تحریم‌ها اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا بر روابط تأثیر می‌گذارد و ترکیه طبق لزوم به آن پاسخ خواهد داد. وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد: ما از آمریکا می‌خواهیم تا در این خطای فاحش خود بازنگری کرده و سریع از آن برگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار