کشف ۴ تن چوب جنگلی در گلستان

فرمانده انتظامی کردکوی از کشف حدود ۴ تن چوب جنگلی در حیاط خانه‌ای در روستای سرکلاته خرابشهر این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  سرهنگ امیر باقری فرمانده انتظامی کردکوی گفت: ماموران کلانتری شهرستان کردکوی با مشارکت و همکاری ماموران جنگلبانی طی عملیاتی تعداد ۳۰ اصله ممرز و ۶ اصله راش از حیاط خانه‌ای در روستای سرکلاته خرابشهر کشف و ضبط کردند.

او با بیان اینکه این عملیات بر پایه گزارشات مردمی انجام شد، افزود: متهم درحال حاضر در بازداشت پلیس است و با تشکیل پرونده به دادسرا اعزام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کردکوی ضمن تایید این خبر با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، با آمادگی کامل و حضور شبانه روزی در عرصه‌ها با متخلفان برخورد می‌کنند، به مخربان و متجاوزان به عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان هشدار داد، با ادامه این روند، فعالیت‌های حفاظتی و گشت مأمورین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تشدید خواهد شد و افرادی که در تخریب و حمل قاچاق چوب درختان نقش داشته باشند دستگیر و تحویل مراجع قضائی می‌شوند.

فتاح قاسمی با اشاره به اینکه قاچاق چوب جنگلی علاوه بر اینکه به طبیعت خسارت زده و سبب تخریب منابع طبیعی و جنگل می‌شود، گفت: پدیده قاچاق عامل شومی است که مضرات زیادی را برای جامعه داشته و می‌تواند زمینه ساز بیکاری و عدم کارآفرینی برای مردم شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی از شهروندان و دوستداران طبیعت درخواست کرد، در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از تخریب، تصرف، قطع درختان با تلفن ۱۵۰۴ (شماره تلفن امداد و نجات جنگل و مرتع) تماس بگیرند.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.