در نشست خبری پویش ادبی «قهرمان من» مطرح شد؛

تلاش تولیدکنندگان محصولات فرهنگی برای معرفی بیشتر حاج قاسم سلیمانی به نسل جدید

تا کنون ۱۵۰ تولیدکننده در حوزه تولید محصولاتی با محوریت حاج قاسم سلیمانی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری پویش «قهرمان من» با حضور محمد یقینی دبیر این پویش فرهنگی، حجت الاسلام جمال سبحانی مدیر انتشارات جمال و سعید ابراهیم اعلایی تولیدکننده نوشت افزار و اسباب بازی برگزار شد. این پویش، با محوریت تولید نوشت افزار و اسباب بازی و کتاب با نگاه به مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

در این مراسم که در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، محمد یقینی گفت: تا کنون ۱۵۰ تولیدکننده در حوزه تولید محصولاتی با محوریت حاج قاسم سلیمانی فعالیت داشته اند. تلاش می‌کنیم تعداد آنها پس از پویش قهرمان من به ۲۵۰ تا ۳۰۰ تولیدکننده برسد. حدود ۵۰۰ محصول با محوریت حاج قاسم در کشور تولید شده است و سعی می‌کنیم پس از پویش این تعداد را به دو برابر برسانیم.

وی افزود: پویش قهرمان من به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ترتیب داده شد. هر شهروندی وظیفه‌ای در برابر حاج قاسم سلیمانی دارد. قرار است در پویش قهرمان من محصولات کودک و نوجوان با طرح حاج قاسم سلیمانی جمع آوری، معرفی و عرضه شوند. ارائه ویترینی کامل و جامع از محصولات مرتبط با شخصیت حاج قاسم سلیمانی به مردم به خصوص کودکان و نوجوانان، کمک به تولیدکنندگان فرهنگی آن هم در شرایط کرونایی و ترویج فرهنگ قهرمان ملی از اهداف پویش ماست.


بیشتر بخوانید:


دبیر پویش قهرمان من ادامه داد: در حوزه استفاده از قهرمان برای کاراکتر سازی ضعف زیادی داریم. پویش قهرمان من قرار است به گردش مالی محصولات نماد محور کمک کند. در جهان ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد دلار در کشور‌های پیشرفته گردش مالی این محصولات است. در حالی که در کشور ما، این میران به ۳۵ هزار میلیارد تومان در کشورمان می‌رسد و نیم درصد آن محتوای بومی دارد. برای همین ۱۰ کاراکتر محبوب بین کودکان ایرانی کاراکتر‌های آمریکایی اند. شناخته شدن بیشتر حاج قاسم سلیمانی، باعث می‌شود بتواند جزو ۱۵ کاراکتر اول در حوزه کودک و نوجوان قرار گیرد.

در این مراسم حجت الاسلام جمال سبحانی مدیر انتشارات سبحانی هم درباره اهمیت پرداختن به حاج قاسم سلیمانی در محصولات فرهنگی بیان کرد: همین الان در اینترنت جستجو کنید، متوجه تحریف تاریخی می‌شوید که در این زمینه انجام شده است. برای تمام مواردشان هم منابع و سند‌هایی ارائه می‌کنند. اگر در این زمینه کار نکنیم و صبوری کنیم تحریف حقایق درباره حاج قاسم سلیمانی از زبان داخلی‌ها هم به چشم خواهد آمد و هم دشمنان هم برخی داخلی‌ها که با اندیشه حاج قاسم سلیمانی زاویه دارند، در زمینه تحریف وارد می‌شوند.

وی افزود: در طول تاریخ مدیون حاج قاسم سلیمانی و تمام سربازانش خواهیم بود. باید یاد قهرمانی واقعی که جهانی را تکان داد و حقایقی به وجود آورد را حفظ کنیم. جامعه باید حاج قاسم سلیمانی را بشناسد. حاج قاسم سلیمانی حکیم بود و برخی حکمت هایش از عرفان متاثر بود. اگر به این شخصیت نپردازیم، فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما از بین می‌رود. جامعیت حاج قاسم سلیمانی در کمتر کسی دیده می‌شود. او یک انسان تاریخ ساز بود که باید به همه معرفی شود.

در ادامه، سید ابراهیم اعلایی تولید کننده نوشت افزار و اسباب بازی درباره اسباب بازی که با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی تولید کرده اند، اظهار کرد: معرفی بد اسطوره بدترین کاری است که می‌توان برای نابودی یک اسطوره انجام داد. از این رو پیش از تولید اسباب بازی در یک اتاق فکر درباره چگونگی تولید آن تصمیم گرفتیم. از افرادی که تازه به مدرسه می‌روند تا افراد بازنشسته می‌توانند از این اسباب بازی استفاده کنند.

در پایان مراسم با حضور خانواده شهدای مدافع حرم حاج اصغر پاشاپور، از اسباب بازی که با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی تولید شده، رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.