در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

کاهش ۱۰ درصدی ذخایر آبی سدهای تهران نسبت به سال ۹۸

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران بیان کرد: ذخایر آبی ۵ سد استان تهران در حال حاضر نسبت به سال گذشته همین موقع ۱۰ درصد کاهش یافته است.

۱۰ درصد کاهش بارندگی در تهران نسبت به سال ۹۸رضاپور سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بارش‌های روز‌های گذشته در کشور در خصوص میزان ذخایر آبی ۵ سد استان تهران گفت: متاسفانه میزان بارش در فصل پائیز مطلوب گزارش نشده، ولی در آذر ماه خوشبختانه میزان بارندگی‌ها در تهران مطلوب گزارش شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۷ میلیمتر بارندگی در استان تهران گزارش شده است به طوری که طبق آمار در روز‌های اخیر و نسبت به بارندگی‌های سال‌های اخیر در این زمان منفی هستیم، اما نسبت به آمار بلند مدت ۶۸ درصد مثبت هستیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: خوشبختانه وضعیت بارندگی در استان تهران به خصوص در این چند روز اخیر خوب بوده است که امیدواریم این بارش‌ها تداوم پیدا کند.


بیشتر بخوانید


سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران  بیان کرد: ذخایر آبی ۵ سد استان تهران هم در حال حاضر با توجه به بارندگی روز‌های اخیر، ۶۷۵ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته در همین موقع سال ۱۰ درصد کاهش بارندگی به ثبت رسیده است.

 رضاپور تصریح کرد:  با توجه به شرایط کرونایی در کشور به خصوص در استان تهران با وجود آنکه اینکه ۱۰ درصد ذخیره و ورودی سد‌ها کاهش پیدا کرده اما خروجی سدهای ما  ۳ درصد  بیشتر از سال گذشته است.

او افزود: از ابتدای سال آبی تا دو روز اول آذر ماه ٣٣/٠۶ میلیمتر بارش باران گزارش شده است؛ همچنین مقدار بارندگی در سال آبی تا به امروز ٧٠/٠٣ میلیمتر بوده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران  اضافه کرد: تا به امروز حجم آب سد‌های پنج گانه در تهران ۶۴٧ میلیون متر بوده که متاسفانه امسال ١٠٩ درصد کاهش نسبت به سال گذشته گزارش شده است.

رضاپور ادامه داد: در این چند روز بارندگی از ۵ سد در تهران، بیشترین میزان ذخایر در سد‌های امیر کبیر و طالقان گزارش شده است به طوری که حجم آب سد امیرکبیر ١١١ میلیون لیتر، سد طالقان ٢۵۶ میلیون لیتر، سد لار ٧۴میلیون لیتر و سد ماملو ١۶٣ میلیون متر مکعب آب گزارش شده است.

به گفته این مقام مسئول این میزان حجم آب متفاوت است و ممکن است بر اثر بارندگی افزایش یا کاهش داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار