داروی کرونا در ساوه به تولید انبوه رسید

خط تولید داروی رمدسیویر در یک واحد تولید محصولات دارویی در شهر صنعتی کاوه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و در ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت افتتاح خط تولید داروی رمدسیویر ، داروی موثر بردرمان کرونا در یک واحد تولید محصولات دارویی در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه افتتاح شد.

در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر بهداشت افتتاح خط تولید داروی رمدسیویر در یک واحد تولید محصولات دارویی در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه افتتاح شد.

رمدسیویر از دارو‌های موثر بر درمان کرونا است و با راه اندازی این خط تولید زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

محمد علی ملکی قائم مقام مدیرعامل شرکت دارو سازی تولید کننده رمدسیویر ساوه در حاشیه این مراسم گفت: این دارو تنها دارویی است که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی برای درمان کووید ۱۹ را دارد و از نظر کیفیت، مشابه نمونه‌های خارجی معتبر در دنیاست که در این شرکت با تحقیق به توسعه و بهره برداری رسیده است.

ملکی با اشاره خط تولید این دارو افزود: محصول تولیدی به دو صورت لیوفیریزه و ویال محلول تولید می‌شود و ماهانه تولید ۲میلیون ویال دارویی در این واحد در دستور کار قرار گرفته است و در صورت تامین نیاز داخلی، قابلیت صادرات محصول تولیدی به سایر کشور‌ها نیز وجود دارد.

او با اشاره به ارزبری حدودا یک هشتم نمونه‌ی مشابه خارجی این دارو اضافه کرد: این شرکت دانش بنیان داروسازی اولین تولید کننده ویال رمدسیویر در ایران و همچنین چهارمین تولید کننده‌ی این محصول در دنیاست.

در این مراسم به صورت ویدئو کنفرانسی و به طور همزمان ۹ پروژه سلامت محور وزارت بهداشت و درمان در کشور رونمایی و افتتاح شد.

در شهرستان ساوه ۱۳ شرکت داروسازی فعالیت می‌کنند که بخش مهمی از دارو‌های حیاتی و مورد نیاز کشور از جمله برای بیماران خاص را تولید و تامین می‌کنند.
شرکت‌های دانش بنیان در کشور با تولیدات بومی در پاسخ به تحریم‌ها معادلات علمی و فناوری را در دنیا تغییر داده اند.

حمایت و تقویت شرکت‌های دانش بنیان موجب پیشرفت و خود کفایی در عرصه‌های علمی و فناوری کشور شده است.

انتهای پیام / ج

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.