رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: در اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه آلاینده ۲۸ خودروی دودزا در این شهرستان شناسایی و فک پلاک شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ فرخ جمالی, رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: برای پیشگیری از افزایش آلودگی هوا، طرح برخورد با خودروهای دودزا از اواسط هفته گذشته در دستور کار ماموران پلیس راهور قرار گرفت تا از تردد خودروهای آلاینده هوا جلوگیری شود.

او اظهار داشت: طرح برخورد با خودروهای دودزا در فصل زمستان به علت پایداری هوا و بالا رفتن آلودگی هوا، با جدیت بیشتری اعمال می شود و به این منظور پلاک های خودروهای دارای نقص فنی از این وسایل نقلیه آلاینده  جدا می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: با اجرای این طرح چندین خودروی سواری ، وانت بار و یک دستگاه مینی بوس متعلق به دستگاه دولتی در شهرستان همدان فک پلاک شد.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه براساس قانون تردد خودروهای دودزا در شهرممنوع است افزود: خودروهایی که فک پلاک می شوند اجازه جابجایی بار و مسافر را ندارند بلکه تنها مجاز به رفتن به تعمیرگاه و رفع نقص فنی هستند.

او اضافه کرد: در برخی از استان های واقع در مناطق گرمسیر نقش موتورسیکلت ها در آلودگی هوا زیاد است اما در همدان به علت برودت هوا و استفاده کم از موتورسیکلت در فصل زمستان این قبیل وسایل نقلیه نقشی در آلودگی هوا در فصل های سرد سال ندارند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: طرح برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی در شهرستان همدان آغاز شده است و رانندگان بدون معاینه فنی مکلف به مراجعه به مراکز معاینه فنی برای بررسی وضعیت ایمنی و نواقص احتمالی خودرو و رفع آن هستند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.