رفع موانع مالی تعاونی‌های متقاضی تسهیلات

مدیرکل تعاون فارس خواستار رفع موانع و مشکلات مالی تعاونی‌های متقاضی تسهیلات و همچنین موافقت با درخواست ۶ شرکت تعاونی متقاضی تسهیلات از محل ماده ۵ در بخش کمک به اقشار آسیب پذیر به مبلغ ۶ میلیارد ریال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در جلسه شورای عالی تعاون فارس با اشاره به شاخص تعداد تعاونی‌ها در دولت تدبیر و امید، گفت: تعداد ٢٣٠۵ شرکت تعاونی با ۵٣۶٣٧ عضو و ۶۵٢ میلیارد ریال سرمایه و اشتغال ٣۶ هزار و ٨٧٨ نفری طی سال‌های ۹۲ تاکنون در فارس اضافه شده است.

او در این جلسه که با حضور معاون وزارت تعاون برگزار شد، به مقایسه نقش بخش تعاون در اقتصاد کشور تا پایان سال ٩٢ پرداخت و افزود: فارس در این بازه زمانی مقام هفتم کشور با ٣١٣٦ شرکت تعاونی داشته که با تلاش‌های انجام شده به رتبه چهارم ارتقا پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه خدمات بیشترین سهم را در تعاونی این استان با ۱۶۱۵ شرکت به خود اختصاص داده، عنوان کرد: پس از خدمات، بخش کشاورزی با ١٢٨١، صنعت با ١٧٠٣، مسکن با ٣٩١ شرکت در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مختاری همچنین اعلام کرد که ٣٠ درصد از کل تعاونی‌های فارس مربوط به بخش خدمات، ۲۳ درصد کشاورزی ۱۹ درصد صنعت و مابقی در دیگر بخش‌ها فعال هستند.

او ادامه داد: تا سال ٩٨ شهرستان‌های شیراز، ممسنی، کازرون، جهرم، سپیدان، فسا، نی‌ریز و مرودشت به ترتیب بیشترین سهم را در تعداد شرکت تعاونی فارس به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به سهم این استان بخش در توسعه مسکن هم اشاره و عنوان کرد که فارس جایگاه ششم کشور در سه بخش متعارف، مهر و خودمالکلی با ٣٩١ شرکت دارد.

مختاری در این جلسه خواستار حل مسائل و مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر و متعارف در شهرستان‌های این استان شد و سپس به سهم شرکت‌های تعاون در توسعه روستا‌های فارس هم اشاره و بیان کرد که فارس بیشترین تلاش را بین استان‌های کشور به ویژه از سال ۹۵ داشته و ۵۱ طرح در قالب ٣٩ میلیارد تومان در تعاونی‌های روستایی اجرایی شده است.

او با بیان اینکه فارس در تشکیل تعاونی‌های بانوان نیز رتبه سوم کشور در سال ٩٨ را به خود اختصاص داد، گفت: فارس در تعداد تعاونی‌های توسعه عمران کشور نیز بهترین وضعیت دارد و تنها استانی است که در کلانشهر خود دارای شرکت توسعه عمران است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، علاوه بر شیراز، داراب، لامرد، مهر، فیروزآباد، قیر و کارزین، بوانات، نی ریز، زرین دشت، فسا، فراشبند، لارستان، زرقان هم تعاونی‌های خود را تشکیل داده‌اند.

مختاری با بیان اینک فارس در بخش تعاونی‌های دانش بنیان نیز فارس مقام سوم کشور را دارد، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه فارس استانی بزرگ با ۳۶ شهرستان است، اما در مدیریت بیماری کرونا به خوبی عمل کرد و اقدامات اجرابی و عمرانی‌ها با کمک خانواده بزرگ تعاون در دوران شیوع این بیماری تداوم پیدا کرد.

او اضافه کرد: براساس آمار‌های موجود ١٠ هزار و ۶۶۸ میلیار ریال در سال ٩٨ و ۹ هزار و ٣٣ میلیارد ریال در سال ٩٩ توسط بانک توسعه تعاون فارس تسهیلات به تعاونی‌ها ارائه شده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار