به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت محمد الزواری؛

«الزواری» پشت پرده یکی از دستاورد‌های پیشرفته مقاومت فلسطین قرار داشت

المیادین در گزارشی فاش کرد «محمد الزواری» مهندس ارشد ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین ابابیل بود که محاسبات رژیم اشغالگر را به هم زده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ”حماس“ در چهارمین سالگرد شهادت محمد الزواری فاش کرد وی نظارت بر آموزش تعدادی از نیرو‌های گردان‌های عزالدین قسام برای ساخت پهپاد را بر عهده داشت.

 احمد غانم خبرنگار شبکه در گزارشی که با پخش تصاویری از یک کارگاه تولید پهپاد همراه بود گفت: جهانیان زمانی محمد الزواری را شناختند که به شهادت رسید و آن زمان بود که میلیون‌ها فلسطینی و تونسی و عرب فهمیدند محمد الزواری از اهالی شهر صفاقس تونس پشت پرده یکی از دستاورد‌های پیشرفته مقاومت فلسطین قرار داشت و مهندس ارشد ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین ابابیل بود که محاسبات رژیم اشغالگر را به هم زده بود. الزواری مرز‌ها و جغرافیا را پشت سرگذاشت و تصمیم گرفت با مقاومت در غزه باشد.

در ادامه گزارش آمده است: وی طرح خود برای مقابله با اشغالگران را از سال ۲۰۰۶ در میان نیرو‌های مقاومت در سوریه آغاز کرد و در همان زمان نظارت بر ساخت سی پهپاد را با همکاری افرادی از گردان‌های عزالدین قسام برعهده داشت و تجارب خود را در اختیار آن‌ها قرار داد. وی این تجارب را از یکی از افسران ارتش عراق به دست آورده بود.

خبرنگار ادامه داد: اکنون و در چهارمین سالگرد شهادت وی، گردان‌های عزالدین قسام فاش کرد الزواری طی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ بیش از سه بار به غزه سفر کرد و حدود ۹ ماه در آنجا اقامت کرد تا به تکمیل طرح ساخت پهپاد و توسعه آن کمک کند. وی به جهانیان ثابت کرد جایگاه فلسطین در قلب و وجدان همه اعراب است و مقاومت در برابر اشغالگران صرفا وظیفه فلسطینیان نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار