گل محمدی:

هیچ وقت برای مشکلات بر سرمان نزده‌ایم/ باید از داشته های فعلی پرسپولیس خوب استفاده کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به جای این که برای مشکلات به سرمان بزنیم، دنبال تمرین و تلاش بیشتر رفتیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یحیی گل محمدی در گفت‌وگو با رسانه باشگاه پرسپولیس صحبت‌هایی را مطرح کرده است که در ذیل می خوانید:

چند بار در خواب برای دیدار فینال ترکیب چیده‌اید؟

سبک مربیگری هر مربی متفاوت است، اما خودم چند روز قبل از هر بازی ترکیب را مشخص می‌کنم. همیشه به این مسائل هم فکر می‌کنم و نه فقط موقع خواب، بلکه موقع غذا خوردن و چای خوردن هم به ترکیب تیم فکر می‌کنم. باید ببینم کدام بازیکنان آماده هستند و کدام نفرات در تمرین عملکرد خوبی داشتند. همچنین باید دید چه بازیکنانی مشکل کمتری دارند.

آیا پرسپولیس برای بازی فینال در خط حمله‌اش کمبودی دارد؟

عیسی آل کثیر یکی از ۷ بازیکن سهمیه لیگ برتری ما بود. شاید اگر همان موقع می‌گفتند نمی‌توانیم بازیکن دیگری جذب کنیم ،مهاجم دیگری هم می‌گرفتیم و سهمیه خود را از ۷ بازیکن به ۶ بازیکن نمی‌رساندیم. آل کثیر در بازی‌های لیگ قهرمانان تاثیر خوبی در تیم ما داشت و خیلی اثرگذار عمل کرد. به ثمر رساندن ۴ گل کار بزرگی بود. دوید، جنگید و به شخصه فکر می‌کردم امسال می‌تواند در لیگ برتر آقای گل شود. عیسی خیلی به بحث فنی و روند تیم کمک می‌کرد، اما برایش اتفاقی رخ داد که هیچ کس دلیلش را نفهمید. هنوز هم برای خودم سوال است، چرا عیسی ۶ ماه محروم شد. باید با این مسأله کنار بیاییم، نمی‌توانیم مدام به محرومیت عیسی فکر کنیم. در هر صورت اتفاقی است که رخ داده و باید از داشته‌های خود استفاده کنیم. باید بهترین عملکرد و بازی را از آن‌ها بگیریم. آرمان رمضانی و مهدی عبدی را در اختیار داریم و می‌توانیم تغییرات دیگری هم داشته باشیم. اما این ۲ نفر در این پست بازی می‌کنند. باید به رمضانی و عبدی اعتماد کرد و با آن‌ها تمرینات تخصصی بیشتری انجام داد.

هر کسی جای شما بود پس از اتفاق‌هایی که برای پرسپولیس رخ داد، مدام بهانه می‌آورد، اما شما و کادر فنی‌ نشان دادید تنها در مورد کار فنی برنامه ریزی می‌کنید.

۲ راه بیشتر نداریم؛ یا باید مدام به مشکلات فکر کرده و بر سر خودمان بزنیم و درباره آن‌ها صحبت کنیم که قطعا راه درستی نیست، زیرا وقتی زیادی از ما می‌گیرد و به جز برگشت به عقب چیز دیگری نیست. راه دیگری هم وجود دارد؛ تمرین بیشتر و تمرکز بیشتر. راه دوم را انتخاب کرده‌ایم و فکر می‌کنم بهترین راه هم است. حق اشتباه نداریم و نباید تمرینات خود را یک روز هم بدون هدف برگزار کنیم. این تیم مال من یا باشگاه نیست، بلکه ۵۰-۴۰ میلیون هوادار صاحبش هستند و ما هم احساس مسئولیت می‌کنیم. نمی‌توانیم بی‌خیال باشیم و تنها کاری که انجام می‌دهیم، تمرکز روی تمرین و مسابقه است.

تیم را در شرایط کرونایی چطور حفظ می‌کنید؟

خیلی سخت است. اگر تنها بودم، می‌توانستم از خودم مراقبت کنم، اما مراقبت کردن از ۵۰ نفر به احساس مسئولیت بازیکنان و کادرفنی بستگی دارد. افرادی هم که کنار تیم هستند باید این حس را داشته باشند که خوب زندگی کرده و در این شرایط شیوه نامه‌ها و بهداشت را رعایت کنند، تا کسی به ویروس کرونا مبتلا نشود. اگر اتفاقی بیفتد جای جبران وجود ندارد. امیدوارم تا روز آخر هم مشکلی پیش نیاید. در این ۱۰ ماه نسبت به تیم‌های دیگر کمترین آلودگی را داشتیم. شاید در این مدت به جز یکی ۲ مورد مشکوک، نفر دیگری به ویروس کرونا مبتلا نشده و آن‌ها هم به تیم برگشتند. به رسیدگی و رعایت موازین بهداشتی خیلی تأکید داریم و انصافا بچه‌ها هم خیلی خوب نکات بهداشتی مربوط به ویروس کرونا را رعایت می‌کنند.

لغو بازی با نساجی به سود پرسپولیس بود؟

از لحاظ کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا لغو دیدار با نساجی به سود ما بود. رختکن ورزشگاه وطنی قائم شهر خیلی جای تنگ و تاریکی است و شرایط خطرناکی دارد. اولین نفری که پیشنهاد داد، مسابقه با نساجی لغو شود، خودم بودم و باید هم این اتفاق می‌افتاد. به هر صورت نماینده ایران هستیم و نمی‌توانیم به جایی برویم که ریسک آلوده شدن به کرونا در آن جا زیاد است.

ارزیابی‌ شما از تیم اولسان چیست؟

تمام تیم‌هایی که از منطقه شرق به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیدند، سرعتی و دونده بوده و کیفیت خوبی هم داشتند. تیم اولسان هم دوندگی خوب و تاکتیک مشخصی دارد. با نظم بازی می‌کند، به هر صورت صعود این تیم به فینال نشان می‌دهد قوی‌ترین تیم شرق آسیا بوده است.

گلزنی در جام جهانی لذت بیشتری دارد یا دربی پایتخت؟

سؤال سختی است. مثل این می‌ماند که از من بپرسند پسرت را بیشتر دوست داری یا دخترت؟

بهترین شماره ۴ پرسپولیس؟

سید جلال حسینی

بهترین مهاجمی که مقابلش بازی کردی؟

علی دایی. جوری ما را می‌زد و لهمان می‌کرد که کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم (با خنده).

شما ۲ آتیشه هستید یا ۶ آتیشه؟

من در بالاترین سطح هواداری پرسپولیس قرار دارم.

تا چه اندازه به قهرمانی تیمت در فینال لیگ قهرمانان آسیا امیدوار هستی؟

صحبت در مورد این که می‌جنگیم و این حرف‌ها تکراری است. تنها خواسته‌ای که از هواداران دارم این است مثل قبل و حتی با انگیزه و انرژی مثبت بیشتری پرسپولیس را حمایت کنند. قولی به خودمان داده‌ایم و صحبتی بین کادر و بازیکنان شده که قهرمانی را تقدیم هواداران کنیم. به این موضوع باور داریم. ان‌شاءالله اتفاق‌های خوبی رخ بدهد، تا آخرین قطره خون و انرژی خود را می‌گذاریم و ان‌شاءالله جام خوبی برای باشگاه کسب می شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار