گروسی: تهدیدات امنیت هسته‌ای در دوره ترامپ افزایش یافت

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای از خروج آمریکا از برجام انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی بی اس، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس انرژی در سخنانی با انتقاد از خروج آمریکا از برجام گفت تهدیدات امنیت هسته‌ای در دوره ترامپ افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، رئیس آژانس بین المللی انرژی به شبکه آمریکایی سی بی اس گفت: به سبب سیاست‌های دونالد ترامپ، جهان اندکی خطرناک‌تر شده است. او همچنین از جانشین ترامپ خواست تا به گفتگو‌های هسته‌ای بازگردد.

«رافائل ماریانو گروسی» مدیرکل آژانس بین الملل انرژی اتمی در ادامه این مصاحبه مدعی شد ایران و کره شمالی تهدیدی را برای تمامی جهان شکل می‌دهند و خروج یکجانبه ترامپ از توافق بین المللی هسته‌ای با تهران، تهدید‌ها را تشدید کرده است.

گروسی همچنین گفت: از آن زمان، ایران به عنوان پاسخ به خروج آمریکا، تصمیم گرفت تا اجرای پایبندی هایش به توافق هسته‌ای را کاهش دهد.
او گفت: ایران دارد برنامه هسته‌ایش را پیش می‌برد. همان‌طور که می‌دانید، این اتفاق در خلأ رخ نداده، بلکه در چارچوب توافقی انجام می‌شود که در سال ۲۰۱۵ به امضای گروه ۱+۵ رسیده است.

وی در ادامه افزود: «به خاطر دارید که آمریکا دو سال پیش، در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد و ایران در پاسخ به آن تصمیم گرفت به تدریج پایبندی‌اش به این توافق ا لغو کند.»

گرروسی در بخش دیگری از مصاحبه خود به شبکه سی بی اس گفت آژانش به بیش از ۱۳۰ کشور برای آزمایش شهروندانشان برای آزمایش ابتلا به کرونا کمک کرده است.

او همچنین هشدار داد انتقال ویروس از حیوان به انسان که چند سال پیش از کرونا نیز مشاهده شده بود، می‌تواند بشریت را هر چند سال یکبار با بحران سلامتی جدیدی دچار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار