اقتصاد استان وابسته به بانک‌ها است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد استان وابسته به بانک‌ها است، گفت : عبور از بحران بیکاری استان تنها با کمک بانک‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : تولیدکنندگان و کارآفرین‌ها از سیستم بانکی گلایه‌مند هستند از این رو از بانک‌ها تقاضا داریم که به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کنند.

او با بیان اینکه اقتصاد کشور به ویژه در استان کرمانشاه به اقتصاد بانک محور تبدیل شده است، گفت : تحریم‌های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا وضعیت اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار کرمانشاه افزود: در صورتی که بانک‌ها پای کار نباشند در شرایط فعلی توسعه کشور امکان پذیر نیست.

بازوند با بیان اینکه سیستم بانکی کرمانشاه نشان داده است که در بحران‌ها می‌تواند به فرصت تبدیل کند، افزود: در زلزله کرمانشاه اگر بانک‌ها پای کار نمی‌آمدند بدون شک نمی‌توانستیم مشکلات را مرتفع کنیم.

او ادامه داد: اکنون نیز کرمانشاه در شرایط بحران اقتصادی و بیکاری قرار دارد و بانک‌ها باید در این شرایط نیز از بحران برای کرمانشاه فرصت آفرینی کنند؛ مردم انتظار دارند که در این بحران شدید دولت و سیستم بانکی به کمک آن‌ها بیایند.

استاندار کرمانشاه در رابطه با توسعه گلخانه‌ها گفت: باید از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی و اقتصادی برویم.

بازوند با تاکید بر اینکه باید به سمت توسعه گلخانه‌ها در استان حرکت کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم نقش کشاورزی را در اقتصاد و اشتغالزایی استان پررنگ کنیم باید سطح زیرکشت گلخانه‌ها را افزایش دهیم.

او افزود: نباید اجازه دهیم که به نام کشت گلخانه عده‌ای سودجو اقدام به ویلاسازی و ساخت و ساز کنند، زیرا این اقدام منجر به ایجاد تبعیض در جامعه خواهد شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته توسط جهاد کشاورزی، میزان گلخانه‌ها از ۲۷ هکتار به ۴۳ هکتار رسیده است و این روند باید همچنان تداوم داشته باشد.

مدیران به رسانه‌ها پاسخ دهند

حسن عزیزی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخشی از این جلسه نسبت به انعکاس آمار بیکاری استان در برخی از رسانه‌ها انتقاد کرد که استاندار کرمانشاه در پاسخ به وی گفت: مدیران دولتی کرمانشاه کمتر به مردم اطلاعات و گزارش می‌دهند که این موضوع منجر به ایجاد ابهام می‌شود.

بازوند افزود: رسانه‌ها برای انعکاس عملکرد‌ها تلاش می‌کنند، اما نیازمند آن هستند که مدیران به ابهامات پاسخ دهند.

استاندار کرمانشاه گفت: انتقاد و گلایه‌های رسانه‌ها از سر دغدغه‌مندی و دلسوزی است و مدیران باید با برقراری یک تعامل مناسب با رسانه ها، اطلاعات لازم پیرامون کار‌های انجام شده را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

او به تداوم روند امیدبخش بهبود نرخ بیکاری استان طی سال‌های اخیر پرداخت و ادامه داد: نرخ بیکاری استان از ۲۱ به ۱۵ درصد کاهش یافته در حالی که استان گرفتار بحران‌هایی مانند زلزله، سیل و کرونا بوده است.

استاندار کرمانشاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را برنامه‌ای بسیار ارزشمند در راستای ایجاد دلگرمی بیشتر میان مردم و افزایش سرمایه‌های اجتماعی دانست و گفت: هنگامی که مردم شاهد مراجعات این گروه‌های جهادی به درب منازل‌شان هستند؛ احساس می‌کنند در این شرایط سخت کرونایی حاکمیت در کنار آن هاست و دلگرم می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار