الحریری: بر مشخص شدن واقعیت حادثه انفجار بندر بیروت اصرار داریم

نخست وزیر مکلف تاکید کرده که هیچ سرپوشی بر واقعیت حادثه انفجار بندر بیروت وجود نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، سعد الحریری نخست وزیر مکلف لبنان عصر امروز با بطرس الراعی رهبر مسیحیان این کشور دیدار کرد.

سعد الحریری پس از این دیدار گفت: به وی گفتم که هدف از تشکیل دولت این نیست که من رئیس آن باشم، بلکه هدف انجام اصلاحات و بازسازی بیروت است.

نخست وزیر مکلف لبنان افزود: بر مشخص شدن واقعیت کامل انفجار بندر بیروت مُصر هستیم و هیچ پوشش و سرپوشی بر هیچکس نخواهد بود.

«سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل است و در یکم آبان ماه مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب شد. پس از گذشت هفته‌ها، سعد الحریری همچنان در نهایی کردن کابینه خود ناموفق بوده است.

اخیرا دفتر اطلاع‌رسانی سعد الحریری طی بیانیه‌ای از میشل عون خواست که در تایید وزیران پیشنهادی منافع احزاب را در نظر نگیرد، مرکز اطلاع‌رسانی رئیس جمهور لبنان این بیانیه‌ای را «مغالطه‌آمیز» خواند و گفت: «اعتراض میشل عون در خصوص روش تقسیم کردن وزارت خانه‌ها میان گروه‌های مختلف بوده و نام‌های پیشنهادی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند».

در پاسخ ریاست جمهوری لبنان آمده است: «میشل عون به اقدام الحریری در انتخاب یک‌جانبه وزرا و به‌ویژه مسیحی‌ها آن هم بدون توافق با رئیس‌جمهور اعتراض کرده است. رئیس‌جمهور لبنان به هیچ عنوان نام‌های حزبی را برای وزارت‌خانه‌ای مطرح نکرده و فهرستی از نام افراد را به مأمور تشکیل کابینه نداده است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار