عضوهیأت ‌علمی دانشگاه شیراز در زمره‌ی ۱۵ دانشمند برتر

دکتر محمدمهدی علیشاهی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه شیراز در رشته مکانیک سیالات، در زمره‌ی ۱۵دانشمند برتر در همکاری با جامعه و صنعت شناخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طی دهه‌های اخیر روند تحول و پیشرفت در ساختار و فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بسیار شایان توجه بوده است؛ از همین‌رو به‌منظور تشویق و حمایت از فعالیت اثربخش اعضای هیأت‌علمی، در سال ۹۹ نسبت به شناسایی و معرفی اعضای هیأت علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت از طریق دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور اقداماتی صورت گرفت.

شاخص‌های شناسایی اعضای هیأت‌علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت مواردی ازجمله مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ملی و منطقه‌ای، اجرای قرارداد‌های پژوهشی تقاضامحور، ارائه‌ی دستاورد‌های مهم و مؤثر در رفع مشکلات کشور، همکاری با نهاد‌ها و صنایع کشور برای بهبود بهره‌وری و کارآیی، نقش‌آفرینی مؤثر در ایجاد و فعالیت شبکه‌های علمی و تشکل‌های تخصصی اثرگذار در امور اجتماعی، اقتصادی و صنعتی مورد توجه بوده است.

بر همین اساس، ۱۴۱ عضو هیأت علمی برتر در ارتباط با جامعه و صنعت انتخاب شدند که از بین این افراد ۱۵ دانشمند برتر انتخاب شدند. در این میان، دکتر محمدمهدی علیشاهی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه شیراز در رشته‌ی مکانیک سیالات، به‌دلیل اجرای پروژه‌های کاربردی متعدد و کمک به رفع نیاز‌های صنعتی کشور و توسعه مراکز تحقیقاتی دانشگاهی موردنیاز کشور، در زمره‌ی تن۱۵دانشمند برتر در همکاری با جامعه و صنعت معرفی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار