شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه مترو برج میلاد خبر داد:

کاهش سه چهارمی مسافران مترو در دوران کرونا/ افتتاح ۱۰ ایستگاه دیگر تا آخر سال

حناچی با اشاره به کاهش استفاده از مترو در دوران کرونا گفت: در این شرایط از ۲ میلیون سفر با مترو تنها ۵۲۰ هزار سفر انجام شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین بهره برداری از دو ایستگاه مترو امیر کبیر و برج میلاد گفت: امروز ۲ ایستگاه اصلی خطوط ۶ و ۷ افتتاح و تا انتهای سال نیز ۱۰ ایستگاه از دوازده ایستگاه وعده داده شده، افتتاح می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به اهمیت بهره برداری از خط ۶ و ۷ به طول ۳۲ کیلومتر و برخورد آن با ۵ ایستگاه تبادلی ادامه داد: تحریم شرایط را برای مدیریت شهری حاد کرده، اما در مترو فرصتی ایجاد کرده است که در خط ۶ و ایستگاه امیر کبیر قطعات استفاده شده ایرانی است.

حناچی ادامه داد: شهرداری‌ها به شکل عمومی با مشکل درآمد و هزینه مواجه هستند و شرایط کرونایی موضوع را حاد کرده است و باید گفت در این شرایط از ۲ میلیون سفر با مترو تنها ۵۲۰ هزار سفر انجام شده است.

او ادامه داد: در بخش اتوبوسرانی نیز همین وضعیت وجود دارد و باید گفت در دنیا نیز به همین شکل است که در شرایط کرونایی موجود، کلانشهر‌ها حمل و نقل عمومی را مورد توجه قرار داده اند  و امید داریم قول‌های داده شده در بخش اتوبوس و واگن عملی شود.

شهردار تهران‌ ادامه‌داد: در شرایط حاضر کلنگ خط ده مترو از میدان کتابی زده شد که تا نمایشگاه تهران ادامه پیدا می‌کند.

حناچی با اشاره به خدمات ارایه شده در دوره کرونایی در تهران تصریح کرد: در بخش خدمات، سازمان بهشت زهرا و آتش نشانی خدمت رسانی ویژه کردند و باید تاکید کنم در دوره جدید شهرداری، نظام شهرسازی را منطبق با طرح تفصیلی کردیم و دیگر پروانه‌ای خارج از طرح تفصیلی و یا به صورت  دستی صادر نمی شود.

او ادامه داد: ایستگاه مترو برج میلاد در عمق ۵۰ متری زمین با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه انجام شد و ایستگاه امیر کبیر نیز در محدوده میدان شهدا احداث شد.


بیشتر بخوانید: عدم پذیرش مسافر در ایستگاه برج میلاد تهران همزمان با مراسم افتتاحیه


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار