به مناسبت هفته پژوهش با حضور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور از مطالعات، مستندنگاری و طرح مرمتی بنا‌های شاخص آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  گفت: اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به عنوان متولی اصلی حفاظت و صیانت از آثار و بنا‌های تاریخی همواره اهداف و برنامه‌های خود را در این راستا به صورت مستمر و تخصصی در حال پیگیری و اجرا است، در این راستا انجام مطالعات و ارائه طرح مرمتی برای تحقق اهداف صیانتی و حفاظتی از بنا‌های تاریخی امری ضروری خواهد بود.

او با بیان این‌که این اداره کل اجرای مطالعات، مستندنگاری و تهیه طرح مرمتی بنا‌های تاریخی استان شامل برج خلعت پوشان و جداره‌های تاریخی شهرستان تبریز، پل شهرچای شهرستان میانه و چهارطاقی آقمیون و مقبره ایلخانی اسفستان را در دستور کار قرار داده است افزود: طی یک سال گذشته مطالعات و مستندنگاری پیاده‌راه قلعه تاریخی جوشین به قلعه تاریخی بابک توسط معاونت میراث فرهنگی استان انجام و رونمایی شد که این پروژه در حال حاضر مراحل اجرایی خود را سپری می‌کند.

او ادامه داد: با اتمام مطالعات، مستندنگاری و طرح مرمتی برج خلعت پوشان و جداره‌های تاریخی شهرستان تبریز، پل شهرچای شهرستان میانه و چهارطاقی آغمیون و مقبره ایلخانی اسفستان عملیات مرمتی آن‌ها نیز در حال اجرا است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اظهار کرد:هم‌چنین در ادامه اهداف حفاظتی و مرمتی این اداره کل، مطالعات زیرساخت‌ها و عمارت آینالو، عمارت تاریخی روستای وینق، مجموعه تاریخی اوجان و طرح تفصیلی بافت تاریخی تبریز توسط معاونت میراث فرهنگی استان در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.