چهار مقام اروپایی دیگر پس از ابتلای مکرون به کرونا به قرنطینه رفتند

پس از تأیید ابتلای رئیس جمهور فرانسه به کرونا، چهار مقام اروپایی دیگر نیز خود را قرنطینه کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری نووستی، پس از تشخیص ابتلای امانوئل مکرون به کرونا، شماری دیگر از سران و مقامات اروپایی به دلیل ارتباط با رئیس جمهور فرانسه خود را قرنطینه کردند.

بر اساس این گزارش، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک نیز به دلیل تأیید ابتلای مکرون به کرونا مجبور شد خود را قرنطینه کند؛ همچنانکه «زاویه بتل» نخست وزیر لوکزامبورگ و «مایکل مارتین» نخست وزیر ایرلند نیز خود را قرنطینه کرد.

همچنین «آنخل گوریا» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی، که دوشنبه هفته گذشته با مکرون دست داده بود نیز مجبور شد خود را قرنطینه کند؛ مسأله‌ای که کاخ الیزه آن را اشتباه تأسف بار خوانده است.

در همین ارتباط، دفتر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرد مرکل چند روز پس از نشست اخیر خود مورد آزمایش کرونا قرار گرفت و جواب وی منفی از آب در آمد.

روز گذشته نیز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند پس از انتشار خبر ابتلای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به کرونا‏، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا که روز دوشنبه با او دیدار داشت‏، خود را تا ۲۴ دسامبر (چهارم دی) قرنطینه کرد.

منابع نزدیک به نخست وزیر اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کردند سانچز بدون تأخیر تست خواهد داد. اما تا ۲۴ دسامبر، که ۱۰ روز پس از دیدار او با رئیس جمهور مکرون در پاریس است‏، قرنطینه را رعایت خواهد کرد.

همچنین این ریانه‌ها اعلام کرده بودند پس از اعلام خبر ابتلای مکرون‏، سخنگوی شارل میشل رئیس شورای اروپا هم روز پنجشنبه اعلام کرد شارل میشل که در روز دوشنبه با مکرون دیدار کرده بود «برحسب احتیاط» خود را قرنطینه می‌کند.

آنتونیو کاستا‏ نخست وزیر پرتغال نیز روز پنجشنبه پس از اعلام خبر ابتلای رئیس جمهور فرانسه به کرونا‏، به علت تماس با او، خود را قرنطینه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار