آنچه باید درباره حمله آنژیواِدم ارثی بدانید

آنژیوادم ارثی اختلالی است که از طریق تورم‌های شدید در اندام‌ها، صورت، روده و مجاری شناسایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال نیوز تودی، آنژیواِدم ارثی به اِدِم پوست، بافت زیرجلدی، مخاط و زیر مخاط گفته می‌شود. آنژیوادم بسیار شبیه کهیر است، ولی بافت‌های عمیقتری را درگیر می‌کند. زمانی که علائم این بیماری بروز می‌کند، در اصطلاح به آن حمله آنژیوادمی می‌گویند.

این بیماری به دلیل شرایط وراثتی رخ می‌دهد و زمانی که حمله آنژیوادمی رخ می‌دهد پوست و مخاط دچار التهاب شدید می‌شود. متخصصان می‌گویند عامل محرک این حمله می‌تواند عواملی مانند استرس و تروما باشد. با این حال، این حملات می‌تواند بدون هیچ محرکی نیز بروز کند.

تحقیقات نشان داده است این بیماری از سنین کم در افراد خود را نشان می‌دهد و غالب کسانی که به صورت وراثتی به این بیماری مبتلا هستند قبل از ۷ سالگی دستکم بخشی از علائم آن را نشان می‌دهند. با افزایش سن افراد، علائم بیماری می‌تواند شدیدتر شود. با این وجود، علائم بیماری که شامل پف کردن شدید بدن است بعد از ۱۲ تا ۷۲ ساعت از بین می‌رود.

تحقیقاتی که در سال جاری میلادی بر روی ۴۴۵ بیمار مبتلا به آنژیواِدم ارثی انجام شد، نشان می‌دهد نزدیک به ۸۰ درصد این افراد دستکم یک بار در یک ماه گذشته شاهد حملات این بیماری بوده اند. میانگین وقوع این حملات در ۶ ماه گذشته در آن‌ها ۱۱ بار بوده که نشان دهنده رایج بودن این حملات در آن‌ها بوده است.

از حملات وحشیانه آنژیواِدم ارثی چه می‌دانید؟

دانشمندان به طور گسترده در حال تحقیق درباره عواملی هستند که می‌تواند باعث وقوع حمله آنژیواِدمی شود. تحقیقات ۷ ساله بر روی این بیماران نشان داده است استرس روانی، قاعدگی، عفونت، فشار‌های جسمی، تغییرات آب و هوایی، و خستگی می‌تواند به بروز حمله در این بیماران منجر شود.

انجمن آنژیوادم ارثی آمریکا با صدور بیانیه‌ای دلیل اصلی وقوع حمله در این بیماران را مواردی، چون استرس، نگرانی و اضطراب، بیمار‌هایی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی، عمل جراحی، و جراحات کوچک دانسته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اعظم عباسی
۰۰:۱۴ ۰۱ دی ۱۳۹۹
باسلام ببخشید من چند ماهی است که دچار همچنین بیماری با این علائم شدم چند بار به پزشک مراجعه کردم متاسفانه هنوز خوب نشدم برای مداوا باید چه کار کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
اللهم اشفع كل مريض
و الحمدولله رب العالمين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
عجب
آخرین اخبار