معاون آموزش ابتدایی:

مهدهای کودک فعال باید مجدد مجوز دریافت کنند

حکیم زاده گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این به بعد صدور مجوز تاسیس مهد کودک به عهده وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی در نشست خبری مجازی  با موضوع «واگذاری مهد کودک ها به وزارت آموزش و پرورش و بسته تحولی خوانا» اظهار کرد: کودکان زیر ۴ سال و ۴ تا ۶ سال داریم که گروه اول زیر مجموعه مهدهای کودک و گروه دوم زیر مجموعه آموزش و پرورش هستند؛ این موضوع چالش برانگیز است.

او ادامه داد: ورود چند گانه دستگاه های دیگر به موضوع مهدهای کودک، چالش بعدی بود که با آن مواجه شدیم. بر این اساس چند نهاد همچون مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهش های مجلس وارد عمل شدند تا موضوع تعارض میان دستگاه های مختلف حل شود.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه مهدهای کودک فعال باید مجددا از وزارت آموزش و پرورش مجوز دریافت کنند، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این به بعد صدور مجوز تاسیس مهد کودک به عهده وزارت آموزش و پرورش است.

آموزش و پرورش مانعی برای مهدهای کودک نیست

حکیم‌زاده ادامه داد:  قرار نیست آموزش و پرورش مانعی برای آن‌ها باشد یا قصد محدود کردن آن‌ها را داشته باشیم از سوی دیگر باید توجه داشت که ۸۰ درصد کودکان در سنین ۴ تا ۶ سال هستند بنابراین مشمول قوانین آموزش و پرورش بوده و بسیاری از این مراکز مجوز خود را گرفته‌اند.

او با اشاره به اینکه مقررات مهدکودک‌ها تغییر چندانی نمی‌کند، بیان کرد: قصد تصدی‌گری نداریم، اما آنچه مد نظر بوده این است که سیاست گذاری در امر تعلیم و تربیت، هدف‌گذاری و تولید برنامه و نظارت و پایش آن به صورت یکپارچه توسط آموزش و پرورش انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اجباری شدن دوره پیش دبستانی گفت: به دنبال اجباری کردن دوره یک ساله پیش دبستانی هستیم و این پیشنهاد به رئیس جمهور ارائه شد که او آن را به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کرد.

در آزمون پرلز از دنیا عقب تریم

او اظهار کرد: بسته تحولی خوانا با توجه به چالش اساسی دوره ابتدایی و ضعف دانش‌آموزان در مهارت خواندن و درک مطلب طراحی شده است، نتایج آزمون بین‌المللی پرلز هم این موضوع را نشان می‌دهد و همچنان از میانگین جهانی عقب‌تر هستیم.

حکیم زاده افزود: با توجه به حساسیت دوره ابتدایی، در بسته خوانا مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن در ترکیب با مهارت ادب، مسئولیت‌پذیری و جرأت ورزی در 5 درصد از مدارس به صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا پس از دریافت بازخورد آن را تعمیم دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف از بسته خوانا، ایجاد مهارت‌های اساسی زبانی است چرا که سال‌هاست دانش‌آموزان ما روخوانی و رونویسی را انجام می‌دهند اما مهارت کافی برای بیان کلمات ندارند واین نقص را در بسیاری از فارغ التحصیلان مدارس و دانشگاه‌ها مشاده می‌کنیم که از نوشتن یک متن ساده ناتوان هستند در درک مطلب و تجزیه و تحلیل پیام دچار مشکل‌اند که همین موضوع باعث شده است در آزمون‌های بین‌المللی نتایج مطلوب نگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار