زایمان ۱۰۸ مادر مبتلا به کرونا در مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، ۱۰۸ مادر باردار مبتلا به کووید ۱۹ زایمان سالم داشته اند.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: تاکنون ۱۰۸ مادر باردار در این شهرستان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و با مراقبت‌های ویژه در بخش زنان و زایمان بیمارستان مهاباد بستری و بدون سرایت بیماری به نوزاد، زایمان کرده‌اند.

بهزاد افزود: از ابتدای  شیوع ویروس کرونا در این شهرستان  ۶ هزار و ۱۲۶ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۳۸۷ نفر مرد و ۲ هزار و ۷۳۹ بیمار زن بودند.

او ادامه داد: تاکنون ۲۹۴ نفر در این شهرستان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۲۳۸ نفر ساکن شهر و ۴۴ نفر نیز ساکن روستا‌ها و ۱۰ نفر از موارد فوت شده نیز در سایر شهرستان‌ها ساکن بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به مبتلا شدن تعدادی از نیرو‌های شبکه بهداشت و درمان مهاباد به ویروس کرونا اظهار داشت: تاکنون ۲۵۴ نفر از کادر بیمارستان امام خمینی (ره)، ۱۱۴ نفر از کادر بهداشت، ۱۰ نفر از نیرو‌های فوریت‌های پزشکی و ۱۰ نفر از نیرو‌های ستادی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

بهزاد گفت: هم‌اکنون سه دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد راه‌اندازی شده و امکان استفاده همزمان ۱۸۰ بیمار به اکسیژن وجود دارد.

او تصریح کرد: در شهرستان مهاباد کارخانه تولید اکسیژن وجود ندارد و در صورت نیاز بیمارستان به اکسیژن باید از شهرستان‌های بوکان و ارومیه کپسول اکسیژن آورده شود که این امر نیازمند هزینه زیادی است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.