توسعه راه‌های روستایی فارس شتاب می‌گیرد

طی مراسمی تفاهم نامه همکاری فیمابین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و بسیج سازندگی فارس به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طی مراسمی تفاهم نامه همکاری فیمابین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و بسیج سازندگی فارس به امضاء رسید.

سرهنگ قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، هدف از انعقاد این تفاهم نامه مشترک را استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های موجود بسیج جهت ارائه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با رویکرد هم افزایی بین بخشی در راستای احداث و توسعه راه‌های روستایی استان اعلام کرد.

سیاهپور نیز ضمن تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: استان فارس دارای ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی است که ۶۰ درصد آن آسفالته و ۴۰ درصد راه خاکی و شوسه است.

او با اشاره به اجرای طرح ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی) در استان فارس، گفت: در فاز اول اجرای این طرح ساماندهی ۱۲۸ کیلومتر از راه‌های روستایی را آغاز کردیم که بخش عمده‌ای از آن در حال اجراء است و در فاز دوم این طرح نیز ساماندهی ۵۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی استان هدف ما خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: امید داریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال " جهش تولید" نام گذاری شده است با استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سازمان بسیج سازندگی فارس به ویژه در حوزه نیروی انسانی جهادی و متخصص و ماشین آلات و تجهیزات موجود، بتوانیم در فاز‌های مختلف احداث و توسعه راه‌های روستایی فارس موثر‌تر از گذشته اقدام کنیم.

سیاهپور با بیان اینکه توسعه راه‌های روستایی فارس شتاب می‌گیرد، افزود: ۱ هزار و ۸۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فارس دارای راه آسفالته و ۱۵۹ روستای ۲۰ خانوار به بالا نیز فاقد راه روستایی آسفالته هستند که امید داریم در قالب این تفاهم نامه و همچنین طرح ملی ابرار از نعمت راه روستایی مناسب برخوردار شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ هزار و ۶۰۰ روستا در استان فارس وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد نزدیک به ۱۶۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار در فارس وجود دارد و تعداد روستا‌های زیر ۲۰ خانوار فاقد آسفالت در استان ۹۳۲ روستا است.

او یادآور ساخت: این تفاهم نامه مشترک نقاط قوت بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های مهندسی بسیج و سپاه در احداث راه‌های روستایی و پل‌های مواصلاتی اشاره کرد که امیدواریم با این اقدام شاهد توزیع عادلانه توسعه در راه‌های روستایی استان باشیم.

گفتنی است در راستای اجرای منویات و فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر لزوم" محرومیت زدایی" و رسیدگی به امور مستضعفین و محرومین بعنوان، ولی نعمتان انقلاب اسلامی، ایجاد ثبات و امنیت پایدار با هدف احداث، توسعه و نگهداری راه، ابنیه فنی و ساختمان‌های مرتبط به راه و پل‌های مواصلاتی روستایی بعنوان یکی از سرمایه‌های ملی و عامل توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم و جذب مشارکت‌های مردمی، تفاهم نامه مشترک همکاری فیمابین منعقد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار