اعتماد به نقشه گوگل نوجوان روسی را به کام مرگ کشاند

نوجوان روسی که سعی داشت با استفاده از نقشه گوگل سریعا به مقصد خود برسد در نهایت به جایی رسید که از شدت سرما جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک نوجوان روسی به نام «سرگئی اوستینوف» سعی کرد با استفاده از برنامه هوشمند «Google Maps» به سرعت به مقصد برسد، اما در نهایت جان خود را از دست داد. این جوان ۱۸ ساله و دوستش در جاده‌ای حرکت می‌کردند که از شرق دور روسیه عبور می‌کرد که یکی از سردترین مناطق جهان است و دمای هوا به ۷۱- درجه سانتیگراد می‌رسد.

وقتی او با درخت تصادف کرد و ماشین آسیب دید، می‌خواست سریعترین راه رسیدن به مقصد را با ماشین خود که نزدیک به خرابی بود، پیدا کند برای همین تصمیم گرفت از برنامه نقشه‌های گوگل کمک بگیرد تا راهی جایگزین به او نشان دهد.

از شانس بد این جوان به راهی راهنمایی شد که از دهه ۱۹۷۰ پر از یخ شده بود و کسی از آنجا عبور نمی‌کرد و همین امر آن‌ها را در هوای غیر قابل تحمل گرفتار کرد. این دو جوان برای زنده ماندن لاستیک اضافی موجود در ماشین را برای گرم نگه داشتن خود آتش زدند، اما کمیته تحقیقات پلیس اعلام کرد که موج سرما در این محدوده بسیار بیشتر بوده است و سرگئی جوان نتوانست جان خود را نجات دهد و از شدت سرما یخ زد و مرد.


بیشتر بخوانید


بر اساس گزارش ها، این دو جوان اندکی قبل از مرگ با خانواده‌های خود تماس گرفتند و هنگامی از آن‌ها کمک گرفتند که سرگئی جان باخته بود و دیگری در وضعیت سلامتی وخیمی قرار داشت.

یخ زدن تا مرگ، نتیجه اعتماد به نقشه گوگل

یخ زدن تا مرگ، نتیجه اعتماد به نقشه گوگل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۳:۲۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
خدا رحمتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۲ دی ۱۳۹۹
اخی بنده خدا!!دلم براش سوخت!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۰۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام من راننده اسنپ هستم تمام مسیریاب های داخلی و خارجی رو امتحان کردم و هر کدومشون یجوری بگ های خودشو داره بعضی ها قابل قبول بعضی ها افتضاح همیشه مسیری رو انتخاب کنید که در نزدیکی شهر ها باشه یا بعد از مسافتی از داخل شهری یا کنارش رد میشه که اگه به مشکلی بر خوردید بتونید کمک کنید متاسفانه امنیت جادها هم خیلی اومده پایین نمیشه جای وایساد از منظره لذت برد چون احتمال زورگیر بالاس
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۱:۲۲ ۰۲ دی ۱۳۹۹
منم این بلا سرم اومده یه بار، از جوانرود برگشتم، راه رو بلد نبودم، یه جاده ای رو به عنوان میانبر بهم معرفی کرد، سر از بیابون دراوردم جاده خاکی و مالرو، ادامه دادم، خورد به کوه و فقط خدا کمکم کرد یه تعداد مردم عشایر اونجا بودن کمکم کردن، بعد از طی حدود یک ساعت به جاده درست من رو برگردوندن، خانواده بام بود یه وضعی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سروش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۰۹:۱۵ ۰۲ دی ۱۳۹۹
من هم با نرم افزار شرکت تارگت ایران چند بار دچار این گرفتاری شده ام ... سه چهار بار در وضعیت اتمام بنزین به جایگاه های بنزین نقشه اعتماد کرده ام جایگاه هایی را به من معرفی کرده است که وقتی به محل رسیدم متوجه شدم که در طول تاریخ در این محل تا شعاع پنج کیلومتری اصلا جایگاهی وجود نداشته است و با هزار بدبختی با پرس و جو به نزدیکترین جایگاه رسیده ام . یکبار هم در مسیر خروجی رامسر مسیری را معرفی کرد که سر از جاده خاکی بین شالیزارها درآوردم . برای هر بار آپدیت هم باید هر بار مبلغی بابت این نقشه غیر واقعی بپردازیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۸:۱۵ ۰۲ دی ۱۳۹۹
در کشور ما نیز مناطق پر خطر زیادند که حتما باید زمان و طول مسیر را مشخص کنید تا در کوه ها و دره ها گم نشوید و به شب برخورد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۲ دی ۱۳۹۹
یک بار هم همین نقشه گوگل منو از جاده اصلی برد یه جاده ای که مسدود بود و کلا خراب و متروک. آخر جاده هم مسدود. رفت و برگشتم به جاده اصلی 3 ساعت طول کشید.