طرز تهیه و فوت و فن آبگوشت به و بادمجان قمی خوشمزه و لذیذ

در گزارش زیر طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان قمی را در ادامه بخوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آبگوشت به و بادمجان مثل اشکنه قمی، آبگوشت یخنی قمی و آبگوشت قنبید قمی یکی از غذا‌های سنتی قم است که طعم ترش و شیرین آن موجب شده تا نسبت به آبگوشت‌های معمولی بسیار متفاوت باشد. وجود به و بادمجان در این آبگوشت موجب چند برابر شدن خاصیت این غذا می‌شود و طعم دلچسب و لذیذی به آن می‌بخشد. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان قمی را در ادامه بخوانید.

 

مواد لازم

گوشت ماهیچه همراه با استخوان: حدود ۷۵۰ گرم

عدس یا نخود: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

بادمجان: ۲ تا ۳ عدد

روغن: ۱۵۰ گرم

رب گوجه فرنگی:۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

زردچوبه: ۱ قاشق مربا خوری

پیاز متوسط: ۲ عدد

نعناع داغ: به مقدار لازم

به: ۱ عدد


بیشتر بخوانید:


طرز تهیه

طرز تهیه و فوت و فن آبگوشت به و بادمجان قمی خوشمزه و لذیذ

برای درست کردن آبگوشت به و بادمجان ابتدا باید عدس یا نخود را بشویید و برای ۲ تا سه ساعت در آب بخیسانید. بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای یا عمودی برش دهید. کمی نمک روی بادمجان بپاشید و یک ساعت صبر کنید تا تلخی بادمجان گرفته شود. پیاز‌ها را خرد کنید و داخل یک ماهیتابه که مقداری روغن در آن ریخته‌اید بریزید. کمی پیاز را سرخ کنید و سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. کمی رب را تفت دهید و سپس گوشت را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت را کمی تفت دادید، مقداری آب داخل یکی قابلمه مناسب بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از چند ساعت که گوشت نیم پز شد، عدس را که از قبل خیس کرده‌اید به گوشت‌ها اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان باید بادمجان‌ها را با آب سرد بشویید تا نمک اضافی آن شسته شود. سپس بادمجان‌ها و به را به هر شکلی که دوست دارید نصف کنید و به آبگوشت به و بادمجان اضافه کنید. معمولاً برای پخت این غذا بادمجان سرخ نمی‌شود، اما برخی افراد از بادمجان سرخ شده برای این غذا استفاده می‌کنند. بهترین روش این است که بادمجان‌ها را به صورت مربعی برش دهید و داخل آبگوشت بریزید تا پخته شوند. توجه داشته باشید که به را با پوست خرد کنید و به آبگوشت به و بادمجان اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان باید یک ماهیتابه را به همراه کمی روغن روی شعله گاز قرار دهید. بعد از اینکه روغن داغ شد مقداری نعناع خشک داخل آن بریزید. نعناع را برای مدت ۲ تا ۳ دقیقه با روغن تفت دهید تا رنگ آن کمی تغییر کند. نعناع داغ را کنار بگذارید و چند ساعت صبر کنید تا آبگوشت به طور کامل پخته شود. می‌توانید برای خوش طعم‌تر این آبگوشت مقداری دانه انار تازه یا غوره نیز اضافه کنید. در نهایت در ۱۰ دقیقه آخر پخت آبگوشت، نعناع داغ را به آن اضافه کنید. سپس آبگوشت را در ظرف مناسب سرو کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

نکاتی که باید در مورد طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان

طرز تهیه و فوت و فن آبگوشت به و بادمجان قمی خوشمزه و لذیذ

*برای درست کردن این آبگوشت به بادمجان قمی می‌توانید به جای عدس از لپه یا لوبیا سفید و نخود نیز استفاده کنید. برای این کار می‌توانید به جای عدس از ۱۵۰ گرم لپه استفاده کنید.

*اضافه کردن ۱۰۰ گرم برنج به این آبگوشت می‌تواند مزه لذیذتری به آن ببخشد.

*برای خوشمزه‌تر شدن آبگوشت می‌توانید از گوشت سردست استفاده کنید.

*هر چقدر این آبگوشت بیشتر روی شعله ملایم گاز بماند و آرام پخته شود، لذیذتر خواهد شد. سعی کنید این آبگوشت را حداقل برای مدت ۵ تا ۶ ساعت روی گاز قرار دهید تا به خوبی پخته شوند.

*می‌توانید برای ملس شدن طعم این آبگوشت از مقداری رب انار نیز در آبگوشت به و بادمجان استفاده کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
آره رب گوجه نداره
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۰۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
اصلا آبگوشت به بادمجون اینطوری نیست رب گوجه نداره رب انارمیزنیم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
عالی ازاین مطالب دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۳۵ ۰۳ دی ۱۳۹۹
واییی من عاشق آبگوشتم
آخرین اخبار