درصد با سوادی استان تا پایان سال به ۹۷ درصد می‌رسد

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: بر اساس تفاهم استانداری با رییس سازمان نهضت، آموزش ۱۰ هزار و ۶۶۹ نفر بیسواد در قالب طرح شتاب بخشی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی مودی  مدیرکل آموزش و پرورش گفت: اساس برنامه ریزی، امسال باید بیش از پنج هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان جذب شوند، اما بر اساس تفاهم استانداری با رییس سازمان نهضت، آموزش ۱۰ هزار و ۶۶۹ نفر بیسواد در قالب طرح شتاب بخشی در دستور کار است.


بیشتر بخوانید 


مودی افزود: امسال تاکنون چهار هزار و ۱۱۵ نفر در برنامه‌ها جذب شده اند که این رقم معادل ۷۳ درصد از برنامه‌های تعیین شده در کشور و بیش از ۳۰ درصد از اهداف تفاهم نامه استانداری با سازمان نهضت سوادآموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود : اکنون جذب سوادآموزان در دوره انتقال و تحکیم محقق شده است و جذب و ثبت نام در دوره بیسوادی هنوز ادامه دارد.

او گفت : امسال ۸۶ درصد از فعالیت سوادآموزی برای بانوان و مابقی برای مردان است، همچنین ۳۶.۵ درصد از سودآموزان در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی هستند.

مودی در بخش دیگر سخنان خود درباره مهارت آموزی به سوادآموزان گفت: ۵۶۹ نفر از سوادآموزان در برنامه‌های مهارت آموزی آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند.

او افزود : ۱۰ مرکز یادگیری محلی در استان فعالیت دارد و در آن مهارت‌های مختلف از جمله چرم دوزی، مهارت زندگی، مشاوره خانواده، گلیم بافی، آموزش خیاطی فرا داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون میزان باسوادی در گروه هدف بیش از ۹۵ درصد است افزود: باسوادی در جمعیت زنان استان ۹۰.۲۷ درصد و در مردان ۹۵.۴۵ درصد است.

به گفته او بیشترین میزان بیسوادی زنان استان در شهرستان مرزی راز و جرگلان است در این شهرستان بیسوادی زنان ۱۲ درصد از میانگین استان عقب‌تر است و بر این اساس برای جبران عقب ماندگی ها، فعالیت‌ها در این منطقه ۱۰ برابر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه میزان باسوادی در جمعیت شهری استان ۹۶.۵ درصد و در روستا‌ها ۸۷.۸۵ درصد است افزود: قرار است تا پایان امسال میزان باسوادی در استان به ۹۷ درصد برسد و به متوسط کشوری نزدیک شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.