ظهوری حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترافیک‌های به وجود آمده بین تهران و کابل نشان از قوی‌تر شدن ارتباطات دارد

کارشناس مسائل افغانستان گفت: رفت و آمد‌ها و ترافیک‌های به وجود آمده بین ایران و افغانستان نشان می‌دهد که این ارتباطات در حال قوی‌تر شدن است.

سید وحید ظهوری حسینی، کارشناس مسائل افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان به ایران، گفت: روابط خیلی نزدیک و دیپلماتیک بین ایران و افغانستان وجود دارد و شرایط مساعدی برای زمینه سازی تامین امنیت و عملکرد‌های مناسب برای انجام تعهدات و موافقت نامه‌های دو طرف به وجود آمده است.

او افزود:  آقای عراقچی هم اخیرا به افغانستان سفری داشتند؛ تنظیم سند راهبردی بین تهران و کابل و بحث مسائل امنیتی از مهم‌ترین مسائلی بود که در این سفر صحبت شد و ناتمام مانده بود، لذا اخیر سفر حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان برای تامین امنیت و ارتباطات امنیتی بین دو کشور ایران و افغانستان از مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای محسوب می‌شود.

ظهوری حسینی ادامه داد: افغانستان وارد فاز جدیدی از همکاری ها با ایران شده‌ است و کشور ما را معتمد خود قرار داده است، در حالی که فشار‌هایی از جانب حکومت‌های خارج از منطقه به ویژه از آمریکا به کابل وارد می‌شود، این کشور تهران را برگزیده است.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مسائل افغانستان گفت: ارتباط بین ایران و افغانستان از ابعاد مختلف حائز اهمیت است، از جمله مسائل امنیتی و تامین منافع ملت به خصوص مسائل و مشکلاتی که افغانستان دارد، لذا رفت و آمد‌ها و ترافیک‌های به وجود آمده نشان می‌دهد که این ارتباطات در حال قوی‌تر شدن است.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان به دعوت علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز برای دیدار رسمی یک روزه وارد تهران شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار