رشد ۷۰ درصدی ارسال مرسوله به خارج از خراسان شمالی

مدیر کل اداره پست خراسان شمالی گفت: در بحث تجارت الکترونیکی خرید و فروش کالا از طریق شبکه‌های اینترنتی انجام میشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، خانی مدیر کل اداره پست خراسان شمالی با اشاره به اینکه ارسال مرسوله از استان به سایر نقاط کشور در سال گذشته ۹۲۹ بوده است، گفت:امسال این آمار به ۸ هزار و ۸۶ مرسوله رسیده و رشد ۷۰ درصدی را داشتیم.

خانی  افزود:پارسال ۳۹ هزار و ۸۶۵ مرسوله وارد استان شد و امسال این ترافیک به ۵۹ هزار و ۸۴۶ مرسوله در نه ماهه رسیده است و رشد ۵۰ درصدی داشتیم.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه شرکت پست از سال ۸۲ خدمات الکترونیکی را راه اندازی کرد، افزود:در سامانه ره گیری پست فرستنده میتواند موقعیت کالا را مشاهده و پیگیری کند.

علی مرتضوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز با بیان اینکه تجارت الکترونیکی فراتر از خرید وفروش محصولات است گفت:ارتقا سطح رفاه جامعه، کاهش تردد ها، حذف دلالان، جلوگیری از اتلاف وقت و، رشد اقتصادی از مزایای تجارت الکترونیک است

او افزود:یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت و همراه داریم؛ و همه ۲۴ شهر استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت هستند.

مرتضوی گفت: با راه اندازی سایت ها‌ی امروز از ۷۲۴ روستای بالای بیست خانوار،۵۷۶ تا از ان‌ها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل هستند.

او افزود: ظرفیت پهنای باند زیر ساخت ورودی استان از ۱۰۰ گیگ به ۱۲۰ گیگ افزایش پیدا کرد و در استان دسترسی خانوار‌ها و استفاده کاربران و میزان دانلود برنامه‌ها رشد قابل توجهی داشته است.

مدیر کل پست خراسان شمالی در پایان افزود: در فرایند ارسال کالا با درخواست فرستنده، کالا بیمه خواهد شد؛ و اگر کالا‌ها بیمه نباشد تا سقف ۸۰۰ هزار تومن شرکت پست خسارت آن را پرداخت میکند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.