افزایش حق بیمه تامین اجتماعی کارگران کشاورزی

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی اندیمشک گفت: حق بیمه کارگران کشاورزی به صورت آزاد محاسبه می‌شود و حمایت‌های دولتی آن حذف شد.

چنداز دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: سازمان نظام صنفی کشاورزی مرجع معرفی کارگران به بیمه تامین اجتماعی است و بیمه این کشاورزان پیش از این به صورت آزاد ۶۰۰ هزار تومان و با کمک دولت ۱۸۰ هزار تومان بود.

او بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی طی یک نامه درون سازمانی اعلام کرد بیمه کارگران کشاورزی قطع و به صورت آزاد محاسبه شود.

چنداز در ادامه افزود: میزان بیمه تامین اجتماعی برای فرزندان کشاورز و کارگران اکنون به ازای هر نفر بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومان است که این اقدام به علت طلب تامین اجتماعی از دولت است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی اندیمشک ادامه داد: با افزایش حق بیمه و حذف بیمه دولتی، احتمال تعطیلی و غیر فعال شدن کارگاه‌های کشاورزی وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: ما برای این موضوع پیگری‌های لازم را انجام می‌دهیم امیدواریم مسئولان توجه و حمایت‌های لازم را از بخش کشاورزی داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.