اتباع افغانستانی در مبادی مرزی سیستان و بلوچستان غربالگری می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: برای مقابله با ویروس کرونا اتباع افغانستان مانند شهروندان ایرانی در حوزه بهداشت و درمان خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل اظهار داشت: اتباع افغانستان چه آن‌ها که در منطقه ساکن هستند و چه افرادی که از آن سوی مرز وارد ایران می‌شوند مانند شهروندان ایرانی خدمات سلامت در حوزه بهداشت و درمان را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: برای مقابله با ویروس کرونا اتباع افغانستانی وارد شده از مرز میلک به سیستان و بلوچستان از سوی تیم بهداشتی مستقر در این مرز غربالگری، تب‌سنجی، معاینه و شرح‌حال گیری سفر‌های گذشته و پیش رو می‌شوند.

او با اشاره به اینکه اتباع افغانستان ساکن منطقه سیستان در صورت ابتلا به ویروس کرونا مانند شهروندان ایرانی خدمات را دریافت می‌کنند افزود: هر فردی در آن سوی مرز اگر به این ویروس مبتلا باشد و قصد ورود به خاک ایران را داشته باشد با پایش‌ها و اقدامات غربالگری اجازه ورود به این افراد داده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل بیان کرد: تمامی افغانستانی‌هایی که وارد ایران می‌شوند با انجام غربالگری‌های لازم سالم می باشند و به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

او تصریح کرد: برحسب وظیفه‌ای که در حوزه سلامت و نگهداری از جان انسان وجود داشته و با توجه به توصیه‌هایی که در این زمینه شده اتباعی که به ما مراجعه می‌کنند بدون توجه به داشتن کارت تردد خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده حدود چهار درصد از جمعیت ایران را مهاجران افغانستانی تشکیل می‌دهند و شمار مهاجران قانونی و غیرقانونی در کشور به سه میلیون نفر می‌رسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.