گوگل اتهامات وارد شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا را رد کرد

شرکت گوگل باور دارد اقدامات آن ها تماما قانونی بوده و هیچ یک از اتهامات انحصارطلبی راجع به آن ها صدق نمی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل اخیرا پاسخ محکمی به وزارت دادگستری آمریکا به دنبال اتهامات انحصارگری این مجموعه در سرویس جست‌وجوی اینترنتی ارائه داده است. این شرکت تمامی اتهامات وارد شده را تکذیب کرده و اظهار داشته تمامی رفتارها و اقدامات گوگل از جمله قراردادهای بسته شده با اپل و سازندگان گوشی‌های اندرویدی طبق مقررات و قوانین روز تنظیم شده‌اند.

بر اساس اظهارات شرکت گوگل، تمامی کاربران دنیا که از سرویس‌های این مجموعه استفاده می‌کنند تماما به خواسته خود این کارها را صورت می‌دهند و به هیچ وجه این فرآیند از روی اجبار نیست. ابرقدرت دنیای فناوری در جلسات دادگاه خود اظهار داشت تمامی کاربران در صورت تمایل می‌توانند از شرکت‌ها و سرویس‌های جست‌وجوی رقیب مانند بینگ و داک داک گو استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای آن‌ها وجود ندارد.

درخواست گوگل از دادگاه آمریکا


بیشتر بخوانید


درخواست گوگل از دادگاه آمریکا

شرکت گوگل از دادگاه درخواست کرده تا پرونده‌ها و اتهامات صورت گرفته از سوی وزارت دادگستری آمریکا را رد کنند. با وجود آن که شرکت گوگل به وجود رقبای خود اشاره کرده و اتهامات انحصارطلبی را بی‌پایه و اساس خوانده اما این پرونده به زودی بسته نخواهد شد چرا که وزارت دادگستری آمریکا باور دارد قراردادهای بزرگ با شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ امکان شناخته شدن رقبای گوگل را می‌گیرد و این امر را به فعالیتی غیر ممکن تبدیل می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا با ارائه این اتهامات نکات مهمی را مطرح می‌کند اما افراد باید دقت داشته باشند که امکان تغییر مرورگرها تنها با نصب برنامه آن‌ها امکان‌پذیر است و شرکت گوگل در قراردادهای خود مخالفتی با نصب آن‌ها در گوشی‌های شرکت اپل یا سامسونگ ندارد. گفتنی است؛ در صورت اتمام این پرونده و موفقیت گوگل باز هم مشکلاتی دیگر برای این ابرقدرت دنیای فناوری وجود دارد چرا که گوگل اکنون دو پرونده قانونی دیگر در دادگاه‌های تگزاس و کالورادو دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر سام
۰۹:۰۴ ۱۳ دی ۱۳۹۹
نظری ندارم
آخرین اخبار