استاندار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

نقش ۶۱ درصدی وسایل نقلیه در افزایش آلودگی هوا/ توقف وسایل گرمایشی از ساعت ۱۴ در دستگاه‌های دولتی

محسنی بندپی درباره آلودگی هوا و اقداماتی که در هفته آینده انجام خواهد شد، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در پایان جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در هفته‌ای که در آن قرار داریم و در هفته آینده افزایش غلظت آلایندگی هوا را داریم، امروز کمیته اضطرار آلودگی هوا را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: گزارشی از هواشناسی درباره وضعیت جوی در آخر هفته و هفته آینده ارائه شد، همچنین شهرداری و سازمان محیط زیست درباره غلظت آلودگی هوا در ایستگاه‌های مختلف گزارشات خود را ارائه دادند.

وی افزود:این گزارش‌ها حاکی از این بود که لازم است تا جلسه‌ای برگزار شود و همانطور که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اگر غلظت آلاینده‌ها به بیش از ۱۵۰ برسد باید این جلسه اضطراری تشکیل شود.

بندپی تصریح کرد:در حال حاضر به طور میانگین غلظت آلاینده‌ها در کلان شهر تهران زیر ۱۵۰ است، ولی در بعضی از نقاط بالای ۱۵۰ گزارش شده که نشان می‌دهد که باید ما برای این کار تصمیم‌های جدیدی را بگیریم تا در کاهش آلودگی هوا نقش موثری داشته باشد.

وی بیان کرد:آلایندگی وسایل نقلیه متحرک که حدود ۶۱ درصد است و در راس آن‌ها موتور سیکلت‌ها قرار دارند که تعداد ۳ میلیون دستگاه از آن‌ها در سطح استان تردد دارند و تنها ۳۳ درصد از آن ها معاینه فنی دارند. از راهور درخواست شده تا نسبت به توقف کلیه خودرو‌های دودزا و موتور سیکلت‌هایی که معاینه فنی ندارند و دودزا هستند اقدام کنند.


بیشتر بخوانید

ممنوعیت تردد شبانه کلیه خودرو‌های سنگین و دیزلی از روز شنبه

غلظت هوا نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است


استاندار تهران افزود:نقش دیگر را وسایل دیزلی و خودرو‌های سنگین به عهده دارند که تردد کامیون‌ها از روز شنبه تا اطلاع ثانوی منع شده و دوربین‌های شهرداری و راهور پذیرفتند که نسبت به توقف، جریمه و پلاک برداری اقدام کنند و قانون هم متوقف کردن و جریمه این کامیون‌ها را مشخص کرده است.

محسنی یندپی بیان کرد:کاهش مصرف گاز خانگی و تجاری نیاز است و با توجه به کاهش یک درجه‌ای هوا که پیش بینی شده، توصیه شد از طریق اداره گاز استان تهران و هم از طریق صداوسیما و روابط عمومی‌ها آگاه سازی در جامعه به وجود بیاید تا کاهش مصرف گاز در منازل را داشته باشیم. آمار اینگونه است که از ۸۰۰ میلیون متر مکعب گازی که در کشور مصرف می‌شود، ۶۰۰ میلیون آن در مصرف گاز خانگی و تجاری است.

وی گفت:اگر ما یک درصد صرفه جویی در مصرف گاز را داشته باشیم همه صنایع و نیروگاه‌ها می‌توانند از سوخت گاز استفاده کنند. اینکار هم در حال انجام است و دستگاه‌های دولتی مکلف شدند که از ساعت ۱۴ فعالیت وسایل گرمایشی را متوقف کنند. سازمان گاز استان این اقدام را انجام خواهد داد.

استاندار تهران افزود: تصمیم دیگری که گرفته شد این است که در سوخت کارخانه‌هایی مثل سیمان ری که در اطراف تهران است از گاز استفاده شود تا از سوخت مازوت استفاده نکنیم که در ابعاد مختلف افزایش آلایندگی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال تعداد روز‌هایی که هوای پاک داشتیم بیشتر بوده و روز‌هایی که برای همه گروه‌ها خطرناک بوده نداشتیم و هر زمانی که لازم است درباره آلودگی تصمیم گیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار