کاخ الیزه: نشانه‌های بهبود بیماری در مکرون دیده می‌شود

کاخ الیزه از بروز نشانه‌های بهبود از بیماری کرونا در امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خبر داد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ الیزه امروز، چهارشنبه از بروز نشانه‌های بهبود امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از بیماری کرونا که هفته پیش از ابتلای وی به آن سخن گفته بودند، خبر داد.

پیشتر اعلام شده بود امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پی ابتلا به کرونا، فعالیت‌های خود را کم کرده است؛ اما همچنان به وظایف خود در خصوص مسائل اصلی به مانند مقابله با کرونا و نیز موضوع برگزیت ادامه می‌دهد.

همچنین رئیس جمهور فرانسه پیشتر ریاست یک نشست دولتی را به واسطه ویدئو کنفرانس بر عهده داشت.

گفتنی است هفته گذشته کاخ الیزه اعلام کرد تست کرونای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مثبت از آب در آمده و وی به کرونا مبتلا شده است.

به گفته کاخ الیزه، رئیس جمهور فرانسه پس از اینکه نشانه‌های اولیه‌ای از ابتلا را مشاهده کرد، تست کرونا داد. او سپس برای هفت روز خود را قرنطینه کرد.

در بیانیه الیزه آمده بود: او به کار خود ادامه می‌دهد و از راه دور به فعالیت هایش رسیدگی خواهد کرد.

همچنین پس از اعلام خبر ابتلای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به کرونا‏، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا که روز دوشنبه با او دیدار داشت‏، خود را تا ۲۴ دسامبر (چهارم دی) قرنطینه کرد.

منابع نزدیک به نخست وزیر اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کردند سانچز بدون تأخیر تست خواهد داد. اما تا ۲۴ دسامبر، که ۱۰ روز پس از دیدار او با رئیس جمهور مکرون در پاریس است‏، قرنطینه را رعایت خواهد کرد.

در همین حال پس از اعلام خبر ابتلای مکرون‏، سخنگوی شارل میشل رئیس شورای اروپا هم روز پنجشنبه اعلام کرد شارل میشل که در روز دوشنبه با مکرون دیدار کرده بود «برحسب احتیاط» خود را قرنطینه می‌کند.

آنتونیو کاستا‏ نخست وزیر پرتغال نیز روز پنجشنبه پس از اعلام خبر ابتلای رئیس جمهور فرانسه به کرونا‏، به علت تماس با او، خود را قرنطینه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار