آمادگی تمام دستگاه‌های ذی ربط استان برای مقابله با مخاطرات طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، از آمادگی تمام دستگاه‌های ذی ربط استان برای مقابله با مخاطرات طبیعی فصل سرما خبرداد و گفت : امیدواریم که زمستانی ایمن و کم خطر را برای مردم رقم بزنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : تمام دستگاه‌های اجرایی بویژه ادارات خدمت رسان در حوزه‌های فوریت ها، امداد و نجات، آب، برق، گاز، تلفن، راهداری و امنیت جاده‌ای با ظرفیت کامل در آمادگی کامل به سر می‌برند.

او با اشاره به سازماندهی هزار و ۲۴۰ نفر نیروی آماده به کار در بخش‌های مختلف خدمات رسانی، از بکارگیری ۵۹ دستگاه خودرو سنگین، ۲۱۴ دستگاه خودرو سبک، فعال سازی ۲۱ پایگاه امدادی، ۱۵ پایگاه اسکان اضطراری و ۴۱ ایستگاه شهری در طرح زمستانی خبر داد.

بالایی از حضور ۶۰ تیم گشت پلیس و ۱۰ تیم ثابت در گردنه‌های محور استان در راستای پیشگیری و برای اقدامات به موقع را ضامن امنیت سفر برون شهری دانست و افزود: حضور همیشگی پلیس در میان مردم باعث دلگرمی و آرامش جامعه می‌شود.

او از آمادگی ۶۲ پایگاه اورژانس جاده‌ای با ۱۴۶ دستگاه آمبولانس و ۲ فروند بالگرد خبر داد و افزود: در دسترس بودن کادر فوریت‌ها باعث حضور به موقع در محل حادثه و کاهش مرگ و میر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از آمادگی شهرداری‌ها در مدیریت امور شهر و نیز همکاری دستگاه‌های اصلی خدمات رسان همانند شرکت‌های توزیع برق، گاز، مخابرات و پخش فرآورده‌های نفتی از استقرار تیم‌های مدیریتی و بازدید از ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز خبر داد و ادامه داد: ۱۲ دستگاه مولد برق برای شرایط اضطراری آماده کار می‌باشد.

بالایی، مدیریت بحران «جامعه محور» حول مشارکت و همراهی مردم در خود مدیریتی و خود مراقبتی را عامل اصلی کاهش خطر دانست و گفت: امیدواریم مردم با توجه بیشتر به توصیه‌ها و هشدار‌ها که در فصل زمستان داده می‌شود شاهد زمستانی ایمن باشیم.

او آسیب‌های انسانی را در فصل زمستان در ۲ بخش تصادفات جاده‌ای ناشی از رعایت نکردن مقررات توسط رانندگان و نیز رعایت نکردن اصول ایمنی در گازکشی و وسایل گاز سوز دانست و از مردم استان خواست برای جلوگیری از مصیبت و فوت هموطنان به ایمنی خودرو و رانندگی ایمن و نیز استاندارد سازی وسایل گازسوز توجه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار