در پی هشدار هواشناسی؛

تیم های امدادی و عملیاتی خراسان جنوبی به حالت آماده باش در آمدند

به دنبال پیش بینی هواشناسی خراسان جنوبی مبنی بر بارش باران و برف، تیم های امدادی به حالت آماده باش کامل در آمدند.

میر جلیلی مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: به دنبال پیش بینی بارش باران و برف در روزهای جمعه و شنبه و به دستور استاندار، تمام تیم های امدادی و عملیاتی در جاده ها به ویژه شهرستان های شمالی و مرکزی مستقر می شوند.

او افزود: این تیم ها که شامل امدادگران و نجات گران هلال احمر، راهداران، تکنیسین های اورژانس جاده ای، واحدهای پلیس راه و آتش نشانی هستند، از صبح فردا تا صبح یکشنبه آینده در حالت آماده باش کامل هستند.

میر جلیلی از مردم خواست به منظور کاهش حوادث جاده ای، در دو روز آینده از مسافرت های غیر ضرور خودداری و در صورت ضرورت حتما نکات ایمنی را رعایت کنند و وسایل زمستانی از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی همچنین با توجه به ماهیت بارش های رگباری از مردم خواست در این مدت از تردد در حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

کشاورزان و دامداران مراقب باشند

میر جلیلی مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی با اشاره به ورود سامانه بارشی و وقوع یخبندان در استان گفت: از کشاورزان، دامداران، گلخانه داران و مرغداران می خواهیم توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند تا بارندگی ها و کاهش دما نتواند خسارتی به آنها وارد کند.

او افزود: کشاورزان و دامداران با تدابیر پیشگیرانه و ایمن سازی مستحدثات کشاورزی و دامداری، احتمال سرمازدگی محصولات و تلف شدن دام ها را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار