مدالی که با کارشکنی آمریکا از ویترین افتخارات ایران پرید

پس از دریافت عنوان چهارمی رقابت‌های المپیا توسط هادی چوپان، مربی او در رابطه با هیاهوی رسیدن او به آمریکا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به این که دولت آمریکا کشور ما را تحریم کرده است، هر سال بسیاری از ورزشکاران ما به دلیل این مشکلات نمی توانند در تورنمنت های خارجی شرکت کنند و دلیل عمده آن نیز صادر نشدن روادید برای این ورزشکاران است. با توجه به این موضوع بسیاری معتقد هستند که بحث ورزش و سیاست از هم جدا است و این کار که از ورود ورزشکاران ایرانی به کشور آمریکا جلوگیری می شود یک ناعدالتی در حق ایران و ورزشکاران ما است. این موضوع همه ساله قربانیان زیادی دارد. از جدید‌ترین ورزشکارانی که در چند روز اخیر با مشکل دریافت روادید آمریکا رو به رو شد، می‌توان به هادی چوپان، بدنساز سنگین وزن کشورمان اشاره کرد.

در تاریخ ۱۷ دسامبر سال ۲۰۲۰ مسابقات بدنسازی مستر المپیا که بزرگ‌ترین رقابت این رشته در جهان است در شهر اورلاندو کار خود را آغاز کرد، اما نکته ناراحت کننده این موضوع این بود که هادی چوپان ۲ روز مانده به مسابقات یعنی در روز ۱۵ دسامبر به خاک آمریکا رسید که همین امر موجب افت شدید بدنی وی شد و نتیجه آن هم در روز اعلام نتایج قابل مشاهده بود.

در همین خصوص هانی رامبد مربی ایرانی هادی چوپان پس از دریافت عنوان چهارمی رقابت‌های مستر المپیا ۲۰۲۰ توسط نماینده کشورمان در رابطه با حضور او در این رقابت‌ها بیان کرد: هادی هیچ تصوری از این که می‌تواند به آمریکا بیاید یا خیر، نداشت. این در حالی است که آندره دیو از ۳ هفته پیش در آمریکا بود و با من تمرین می‌کرد و همه چیز او روی برنامه پیش می‌رفت و دقیق می‌دانست که چه کاری می‌خواهد انجام دهد. اما چوپان هیچ تصور ذهنی تا چند روز قبل از مسابقه نداشت، تا وقتی که به اینجا آمد.

او ادامه داد: سال گذشته آوردن هادی چوپان از ایران به آمریکا کار بسیار سختی بود. در رابطه با فیزیک بدنی هادی و کاری که چند روز پیش در مسابقه انجام داد باید بگویم که ما ۱۵ پوند آب را از بدن هادی کم کردیم. او در شرایط بسیار سختی به آمریکا آمد و توانست در مسابقات حضور پیدا کند. اگر او حتی ۱ روز زودتر به اینجا می‌آمد می‌توانست با شرایط بهتری روی سکوی مسابقات حضور پیدا کند.

این مربی ایرانی در رابطه با حضور هادی چوپان در رقابت‌های بدنسازی المپیا در سال آینده اظهار کرد: امیدوارم سال آینده بتوانیم هادی را چند هفته پیش از آغاز مسابقات به آمریکا بیاوریم، چرا که در آن صورت همه چیز متفاوت خواهد شد. متاسفانه امسال فقط ۴۸ ساعت برای آماده کردن هادی در آمریکا زمان داشتیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.