دهمین مرحله کمک‌های مومنانه حرم مطهر علی بن حمزه (ع) شیراز/ ۸۰۰ بسته معیشتی توزیع شد

مرحله دهم کمک‌های مومنانه حرم مطهر علی ابن حمزه (ع) همزمان با میلاد حضرت زینب (س) و در قالب طرح بزرگ شهید سلیمانی در شیراز اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام رحیم صفری گرائی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس، گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا و با توجه به شرایط پیش آمده در سطح جامعه نیاز به همدلی بیش از گذشته احساس می‌شود و در همین راستا طی ۱۰ مرحله کمک‌های حمایتی شامل بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی به همت هیات امناء و گروه جهادی حرم مطهر علی بن حمزه (ع) تهیه و به افراد نیازمند و خانواده‌های آسیب دیده از بیماری کووید ۱۹ اهداء شده است.

او افزود: مرحله دهم کمک‌های مومنانه به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در قالب اجرای طرح بزرگ شهید سلیمانی با کمک‌های بنیاد مستضعفان و مردم خیر شهر شیراز صورت پذیرفت به نحوی که تعداد ۸۰۰ بسته معیشتی تهیه و در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس ارزش هر بسته معیشتی در این طرح را ۴۰۰ هزار تومان عنوان و ابراز کرد: هر بسته معیشتی بصورت یک سبد ارزاق خانوار شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ماکارونی، حبوبات، پروتئین سویا، رب گوجه فرنگی و بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی کننده تهیه شده است و به خانواده‌های نیازمندی که از طریق معتمدان و شورای محل شناسایی شده اند تعلق گرفته است.

صفری افزود: تمام تلاش ما بر این بوده است تا قطره‌ای از دریای محبت مردم را جبران کنیم و در کنار سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان بتوانیم با راه اندازی کارگاه تولید محلول ضدعفونی کننده و ماسک و اختصاص بخشی از فضای بقعه متبرکه علی بن حمزه (ع) به این کار انسان دوستانه به کادر درمان و مدافعان سلامت کمک و یاری رسانیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس با اشاره به اقدامات موثر گروه جهادی حرم مطهر علی بن حمزه (ع) شیراز گفت: فعالیت گروه جهادی حرم مطهر در این مدت شامل ضدعفونی معابر و خیابان‌های پیرامون حرم، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و اجرای کمک‌های عمرانی در خصوص تعمیر و بهسازی منازل حاشیه شهر و روستا‌های اطراف شیراز بوده است.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه برای انجام امور خیر و نوع دوستی در شرایط کنونی جامعه حتما نیاز به تمکن مالی نیست گفت: در بسیاری از کار‌های خیرخواهانه که به همت هیئت امناء آستان مقدس حضرت علی بن حمزه (ع) و در مناطق محروم شیراز صورت پذیرفته است؛ صاحبان حرفه و فن متعدد حضور داشته و خدمت کرده اند به نحوی که جوشکار، بنّا یا درودگر بخشی از وقت خودشان را بصورت رایگان برای کمک به نیازمندان وقف می‌کردند و از این طریق خالصانه به مردم خدمت و کمک می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس به تداوم کمک‌های نیک اندیشانه خیران و واقفان در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: این طرح تا ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت و البته تا هر زمان دیگری که نیاز به خدمت رسانی و کمک باشد همچنان همراه با مدافعان سلامت در کنار مردم خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار