لزوم اجرای دقیق و باجدیت قانون رسیدگی به تخلفات اداری

رئیس قوه قضائیه قانون تخلفات اداری را قانونی مناسب توصیف کرد و گفت: مشکل در اجرای این قانون است لذا باید ادارات به این قانون به صورت جدی پایبند باشند تا تخلفات تبدیل به جرم نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار کادر قضائی خراسان شمالی که در دادگستری استان برگزار شد، گفت : عدالت امری فطری است لذا اگر کسی حکمی علیه‌اش صادر شود، اما عادلانه باشد، از درون این حکم را می‌پذیرد، هر چند ممکن است در ظاهر خلاف آن را نمایان کند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه قاضی مأمور به دادن حکم بر اساس ظواهر است، گفت: قاضی باید تا جایی که امکان دارد در کشف حقیقت تلاش کند و کارشناسان او را در این راه کمک نمایند.


بیشتر بخوانید


او افزود: وکلا باید وکیل حق باشند لذا اگر وکیلی بداند در راستای پیروزی باطل قدم بر می‌دارد مرتکب معصیت شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه کمک به حل مشکلات مردم باعث رفیع‌تر شدن جایگاه انسان خواهد شد، گفت: شهید قاسم سلیمانی نمونه واضح این امر است، زیرا او به دنبال رسانه‌ها نبود، اما خداوند کاری کرد که جهان او را بشناسد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: یکی از زمینه‌های موجود در خراسان شمالی وحدت و همدلی است که سرمایه مهمی به شمار می‌آید، لذا باید این وحدت را حفظ کرد، زیرا اختلاف، نیرو را کاهش می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه نباید در دادگستری پرونده معوقه داشته باشیم، افزود: امسال ، سال تمام کردن پرونده‌های معوقه خواهد بود مگر بدانیم که یک پرونده مشخص نیاز به زمان دارد.

رئیسی از تلاش برای اجرای دادرسی حداکثری الکترونیکی خبر داد و اضافه کرد: حرکت دادرسی الکترونیکی اقدامی پسندیده است که به میزان امکان باید در اجرای آن نیز تلاش کرد.

رئیس قوه قضائیه بر لزوم نفوذناپذیری قضات تاکید کرد و بیان داشت: قاضی حتی نباید از دیدگاه‌های شخصی خود نفوذ بپذیرد.

او افزود: آموزش عمومی به شهروندان اهمیت زیادی دارد، زیرا اطلاعات حقوقی مردم پایین است، لذا باید مردم را با حقوق خود آشنا کرد و همه نخبگان و رسانه‌ها در آشنا کردن مردم با حقوقشان نقش دارند.

رئیسی در انتها قانون رسیدگی به تخلفات اداری را قانونی مناسب توصیف کرد و گفت: مشکل در اجرای این قانون است، لذا باید ادارات به این قانون به صورت جدی پایبند باشند تا تخلفات تبدیل به جرم نشود.

منبع:مهر

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.