آیا هوش مصنوعی ارزش هزینه‌های سنگین را دارد؟

با پیشرفت فناوری، این سوال پیش آمده که آیا هوش مصنوعی توانایی تامین یک تجارت پایدار را دارد یا فقط یک هیاهوی کاذب است که این موضوع در این خبر بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا هوش مصنوعی ارزش هزینه‌های سنگین را دارد؟ به طور خاص بررسی می‌کنیم که هوش مصنوعی توانایی تامین یک تجارت پایدار را دارد یا فقط یک هیاهوی کاذب است؟ این سوال خوبی است که در انتهای سال ۲۰۲۰ باید به دنبال جواب آن باشیم. با توجه به اینکه شرکت‌ها چه مقدار پول و سرمایه برای هوش مصنوعی خرج می‌کنند، اما هوش مصنوعی شرکت‌ها سود ناخالص کمتری دارند. آموزش یک هوش مصنوعی می‌تواند حدود صدها هزار دلار هزینه دربر داشته باشد. در حالی که پرداختن به این موضوع به عنوان هزینه یکبار مصرف وسوسه انگیز است ولی بازآموزی و آموزش‌های به روز به عنوان یک هزینه مداوم شناخته می‌شود، زیرا داده‌هایی که مدل‌های هوش مصنوعی را تغذیه می‌کنند با گذشت زمان تغییر می‌کنند و ثابت نمی‌مانند.


بیشتر بخوانید


انسان‌ها در حلقه هوش مصنوعی

شرکت‌ها در حال بحث در مورد پرش از یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. در میان تمام بحث‌های مربوط به هزینه‌های زیرساخت‌های ابری و پیچیدگی مدل، یک چیز برجسته است: حضور قریب به اتفاق انسان ها در هوش مصنوعی سیستم‌هایی که بیشتر خودکار می‌شوند. این فقط مساله استخدام افرادی نیست که می‌توانند مدل‌هایی را ایجاد و به طور مداوم حفظ کنند بلکه برای بسیاری از وظایف، به ویژه آن‌هایی که نیاز به استدلال شناختی بیشتری دارند، انسان‌ها اغلب به هوش مصنوعی متصل می‌شوند. به عنوان مثال شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، هزاران بازبینی‌کننده انسانی را برای تقویت سیستم‌های تعدیل مبتنی بر هوش مصنوعی به کار می‌گیرند. بسیاری از سیستم‌های وسایل نقلیه خودمختار شامل اپراتورهای انسانی از راه دور و اکثر دستگاه‌های پزشکی مستقر در هوش مصنوعی با پزشکان به عنوان تصمیم‌گیرندگان مشترک رابط دارند.

آیا هوش مصنوعی ارزش هزینه‌های سنگین را دارد؟

بسیاری از مشکلات مانند اتومبیل‌های خودران پیچیده هستند و نمی‌توانند با نسل فعلی هوش مصنوعی خودکار شوند. موضوعات ایمنی، انصاف و اعتماد نیز نظارت معنادار انسانی را می‌طلبد؛ واقعیتی که احتمالا در هوش مصنوعی مقرراتی که هم اکنون در ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر نقاط در دست تدوین است. ما این نوع موضوعات را در میان شرکت‌های دارای محصولات هوش مصنوعی مشاهده کرده ایم. به عنوان مثال، چند سال پیش گوگل Duplex، دستیار صوتی خودکار خود را راه‌اندازی کرد که پیش‌بینی می‌کرد انقلابی در روند رزرو و برخورد با خدمات مشتری ایجاد کند. با این حال روزنامه نگاران به سرعت نشان دادند که روش‌های نسبتا ساده‌ای برای گیر انداختن Duplex وجود دارد. ظاهرا از اواسط سال ۲۰۱۹، ۲۵ درصد مکالمات Google Duplex توسط اپراتورهای انسانی انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار