معاون امنیتی استاندارسیستان و بلوچستان:

گزارشی مبنی بر وجود قاچاق کالاهای اساسی در سیستان وبلوچستان وجود ندارد

مرعشی گفت: گزارشاتی در شورای تامین این استان مبنی بر قاچاق گسترده و اینکه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به وفور از مرزها خارج شود وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدهادی مرعشی معاون امنیتی استاندارسیستان و بلوچستان در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هم‌اینک از قاچاق کالاهای اساسی در این استان به آن شکلی که در گذشته و در سطح وسیعی محصولاتی مانند روغن یا بحث دام بود جلوگیری شده است.

او بیان کرد: کمیسیون‌های شهرستانی ارزیابی‌شان را از قاچاق کالا ارائه کرده و فرمانداران در این بخش باید ورود پیدا کنند بویژه اینکه رهبر معظم انقلاب و دولت بر روی مبارزه با قاچاق کالا تاکید دارند.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه قاچاق هر میزان که کشف شود تنها ۲۰ درصد کل قضیه بوده و ۸۰ درصد قاچاق انجام شده افزود:کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان از حالت صرف مبارزه با قاچاق خارج شده و بحث صیانت از مردم و پیشگیری از این قاچاق از موضوعات با اهمیت این کمیسیون در استان است.

او خاطرنشان کرد: اگر چه مجبور بوده در بعضی موارد با قاچاق مماشات شود زیرا در سیستان و بلوچستان شرایط صنعتی و کارگاهی ایده آل وجود ندارد اما این موضوع نبایستی از حد بگذرد و باید دقت شده و کمیسیون‌های شهرستانی موظف به ارائه گزارش خواهند بود.

مرعشی اظهارداشت: تقریبا بیشترین قاچاق در سیستان وبلوچستان از سه منطقه روتک، شمسر و جار انجام میشود که باید این مهم رسیدگی شود.

او  تصریح کرد: ورود دام به داخل سیستان و بلوچستان پیگیری و کنترل‌های بیشتری بر روی آن انجام شده و حرکت به سمتی رفته که قاچاق دام در سطح استان وجود نداشته باشد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هماهنگی بین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان حمل و نقل راهداری در مورد مجتمع‌های خدماتی رفاهی ضرورت دارد و نگاه انتفاعی برای این مجتمع‌ها نباید صرفا برای بهره‌مندی از جایگاه سوخت باشد زیرا باید استاندارهای لازم و نظر شرکت پخش فرآوردهای نفتی برای رعایت این استاندارها و سوختی که مورد نیاز بوده تامین شود.

او بیان کرد: هر موضوعی که برای مجتمع خدمات رفاهی قرار است وارد کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز شود حتما باید قبل از آن برای دادن مجوز به افراد نیازسنجی استان با توجه به شرایط توسعه این منطقه و مسیرهای ترانزیت از چابهار تا شمال، شرق، جنوب و غرب انجام شود.

مرعشی افزود: براساس اولویت‌های تعیین شده در نیاز سنجی‌ها باید به مجتمع‌های خدماتی رفاهی مجوز داده شود و در غیر این‌صورت این مجوزها بدون واگذاری جایگاه سوخت خواهد بود.

او تاکید کرد: جایگاه‌های سوخت در مجتمع‌های خدماتی رفاهی به صورت فراخوان به کسانی که توانمند هستند واگذار می‌شود مانند جایگاه خدمات رفاهی نخل ایرانشهر که سرمایه‌گذاری خوبی کرده و ما از آن حمایت خواهیم کرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: جایگاه‌های سوخت در مسیرها متناسب با توسعه استان و پیش‌بینی ۲۰ و یا ۱۰ سال آینده واگذار می‌شود.

او  ادامه داد: مجتمع‌های که غیر از مراکز نیاز سنجی شده در سیستان و بلوچستان جایگاه سوخت بخواهند این جایگاه برای آنان مصوب نخواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار